Episode Notes. In deze aflevering behandeld Jasper Scaling en de handover van het FISh model van business design. De laatste twee stappen in de shortcast serie over het business design werk model. Belangrijke punten die aan bod komen: - Innovatie laat zich niet snel vangen in strakke processen. - Echte vernieuwing ontstaat vaak door experimenteren en een open geest. - de 'Happy accidents' van Bob Ross en de uitvinding van Post-its. - Het onderscheid tussen correlatie en causaliteit wordt belicht, met voorbeelden uit marketingcontext. - Het vergroten van het juiste effect vereist de juiste aanpak; 'x2' werkt niet altijd. - Opschalen vraagt soms om een andere aanpak en expertise. - Het belang van een goede handover in het schaalproces om de oplossing verder te brengen. - Het loslaten van een idee als eigenaar kan moeilijk zijn, maar soms is dat juist de beste stap voor verdere ontwikkeling. Hopelijk geeft deze aflevering je een interessant inzicht in het schaalproces en de uitdagingen die daarbij komen kijken. We kijken uit naar jullie reacties! Jasper Griepsma (1987) Begon al op vroege leeftijd met ondernemen. Met een veel te nieuwsgierige blik als designer aan de slag gegaan en zijn passie gevonden in het creatieve ondernemerschap. De combinatie van de zakelijke blik en interesse in design, filosofie en psychologie komen samen in zijn next adventure als Business Designer. Heeft de ambitie om ooit nog een een boek te schrijven (af te maken ;) ) Laat ons weten wat je van de aflevering vindt op LinkedIn of Instagram. Je kan ons steunen via Petje.af/digitalechaos.
Gemaakt door: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Eerste aflevering: 13-11-2022
De podcast Digitale Chaos heeft in totaal 85 afleveringen
Maker: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Datum: 01-03-2024
Maker: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Datum: 15-03-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.