"A jack of all trades is a master of none but often times better than a master of one." Moet je nou wel of niet specialiseren als ondernemer, marketeer of designer? Het is een topic wat we vaker voorbij zien komen. En omdat de meeste 'goeroes' het vaak hebben over dat specialiseren een 'must' is, pellen wij (als gespecialiseerde generalisten) de tegenovergestelde stelling af: 'Specialiseren is NIET het gouden ei'. We hebben het onder andere over: - Wat een gespecialiseerde generalist is - Hoe het gaat met de kaas van Jasper - De transitie van het informatie (data) tijdperk naar het contextueel (wijsheid) tijdperk - Waarom een helikopter view steeds belangrijker wordt - Wanneer je een generalist nodig hebt en wanneer een specialist - Waarom marketing en sales idealiter niet gevangen blijven zitten in een eigen silo - Of specialiseren een goede keuze is als je begint met ondernemen - Hoe gidsen je soms (onbewust) de juiste kant uit wijzen - Is je specialisme toekomst bestendig? - Kun je doorslaan als generalist? - Hoe je van symptoom bestrijding naar duurzame oplossingen kunt gaan Resources: - https://jaarboek.marketingfacts.nl/product/marketingfacts-jaarboek-2022-2023/ - www.wordeensvolwassen.nl
Gemaakt door: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Eerste aflevering: 13-11-2022
De podcast Digitale Chaos heeft in totaal 85 afleveringen
Maker: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Datum: 16-12-2022
Maker: Christiaan Slierendrecht en Jasper Griepsma Datum: 20-01-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.