Aflevering De Miljarden Aan Vc-Geld En Oliedollars Stromen De Game-Industrie Binnen

· Aflevering van de podcast: Digitaal | BNR

Het nieuwe geld, dat van oliestaten en Amerikaanse durfinvesterdeers, stroomt de gamesindustrie binnen. Zo start het befaamde Andreessen Horowitz een speciale bedrijfstak voor games en brengt direct 600 miljoen dollar in. En ook PIF, het investeringsfonds van Saudi-Arabië zit niet stil en koopt voor 3 miljard een aandeel in Nintendo. Dat bespreken we met Joost van Dreunen, videogame-marktanalist en speciaal hoogleraar aan de New York University Stern, School of Business Consolidatie Ondertussen consolideert diezelfde gameindustrie razendsnel. Kleinere ontwikkelaars worden in rap tempo overgenomen door grote partijen. Inmiddels lijken EA en Ubisoft ook te azen op een overname. Waarom? Ook daarover praten we met Joost van Dreunen.  Augmented Reality Met co-host Jasper Bakker praten we over de terugkeer van augmented reality. Na het mislukken van Google Glass was het even stil, maar de bekende techreuzen zien opnieuw brood in de techniek. Wat zijn Microsoft, Google en zelfs Apple van plan? En BNR-collega Martijn Rosdorff deelt zijn fascinatie voor commerciële bewakingsrobots. Vooral in Amerika lijkt daar veel markt voor, al maakt hij zich wel zorgen over de gevaren van deze techniek.  See omnystudio.com/listener for privacy information.

Speelgoedwinkel
Digitaal | BNR

Digitaal | BNR

Gemaakt door: Digitaal Eerste aflevering: 25-03-2022

De podcast Digitaal | BNR heeft in totaal 339 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Oorlog tussen streamers gaat nieuwe fase in

Oorlog tussen streamers gaat nieuwe fase in

Maker: Digitaal Datum: 01-06-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

De miljarden aan VC-geld en oliedollars stromen de game-industrie binnen

Digitaal | BNR · 25-05-2022

00:00 00:43:17