Programmeren moeilijk en saai? Echt niet! In deze aflevering bewijzen Felienne Hermans (VU) en Milena Spaan (HU) dat iedereen het kan leren – zelfs als je geen techneut bent. Sterker nog, wist je dat Milena haar eerste programmeerervaring had op de kunstacademie? We duiken in de wereld van programmeren in het onderwijs: - Wat is de motivatie van leerlingen om te leren programmeren? Omdat het leuk is? Omdat je er geld mee kunt verdienen? - Welke programmeertaal is het meest geschikt voor beginners? - Waarom zijn docenten zonder programmeerkennis vaak juist een voordeel voor startende leerlingen? Met praktische tips en gratis materialen van Hedy.org krijg je alle tools om programmeerlessen een plek te geven in jouw klas. Of je nu kinderen wilt inspireren met iets wat ze zelf hebben gemaakt, of wilt voldoen aan de nieuwe SLO-kerndoelen, deze aflevering helpt je op weg. De boodschap is duidelijk: als je een taart kunt bakken, kun je ook programmeren. Ontdek hoe je jouw leerlingen (en jezelf!) laat groeien in een vaardigheid die niet alleen bij exacte vakken hoort, maar overal toepasbaar is. Onze host: Josien Boetje van Hogeschool Utrecht Digisnacks is een productie van www.todaysteachingtools.comIntro tune is Shopska door The Newts.
Gemaakt door: Today's Teaching Tools Eerste aflevering: 23-07-2023
De podcast DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs heeft in totaal 29 afleveringen
Maker: Today's Teaching Tools Datum: 21-10-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.