Welkom bij een bijzondere aflevering van DigiSnacks, waar we dieper ingaan op het leren van vaardigheden met behulp van Virtual Reality (VR) en Artificial Intelligence (AI). Vandaag hebben we twee speciale gasten bij ons van Hogeschool Utrecht, namelijk Stan van Ginkel en Bo Sichterman, beiden onderzoekers verbonden aan het lectoraat Betekenisvol Digitaal Innoveren in de onderzoekslijn Digitaal Innoveren in Onderwijs. Deze aflevering staat volledig in het teken van hun onderzoek, daarom ook deze Research Special. We duiken dieper in de innovatieve benaderingen die VR en AI bieden als het gaat om het leren van nieuwe skills en competenties. Stan en Bo delen hun inzichten over hoe deze technologieën worden ingezet binnen het onderwijslandschap en hoe ze bijdragen aan betekenisvolle digitale innovaties en transformaties. Een belangrijk concept dat we vandaag zullen bespreken, is het idee van feedback: feed up, feed back en feed forward. We verkennen hoe VR en AI niet alleen in staat zijn om feedback te geven op bijvoorbeeld presentaties, maar ook om vooruit te kijken naar mogelijke verbeteringen en groeimogelijkheden. Dus, geïnteresseerd in de toekomst van leren, de rol van technologieën zoals VR en AI, en hoe feedback een cruciale rol speelt in het proces van competentie-ontwikkeling? Luister vooral naar deze DigiSnacks Research Special. Met als host Josien Boetje van de Hogeschool Utrecht. Digisnacks is een productie van www.todaysteachingtools.com Intro tune is Shopska door The Newts.
Gemaakt door: Today's Teaching Tools Eerste aflevering: 23-07-2023
De podcast DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs heeft in totaal 28 afleveringen
Maker: Today's Teaching Tools Datum: 01-03-2024
Maker: Today's Teaching Tools Datum: 21-05-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.