Aflevering S2:E7 Pic-Rat, Constructive Alignment En Blended Learning Met Onderwijsgoeroe Barend Last

· Aflevering van de podcast: DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs

In deze aflevering hebben we Barend Last te gast, een expert in technologie in het onderwijs of zoals hij zichzelf noemt "onderwijsgoeroe met een mening". We gaan in op het gebruik van technologie als een nuttig hulpmiddel om educatieve doelen te bereiken, in plaats van een op zichzelf staand trucje. Barend deelt zijn inzichten over constructive alignment, waarbij hij heeft ervaren dat het ontbreken hiervan vaak leidt tot onderwijsproblemen. Technologie kan dienen als ondersteuning om docenten te helpen hun doelen daadwerkelijk te bereiken or zelfs werkdruk te verlagen. Mist je het onderbouwd implementeert door middel van bijvoorbeeld het PIC-RAT model. Wist je trouwens dat blended learning vooral een onderwijskundige kwestie is en niet (alleen) een technologisch vraagstuk? Dit en meer hoor je in een boeiend gesprek over de rol van technologie in het onderwijs met Barend Last. Veel luisterplezier! Met als host Josien Boetje van de Hogeschool Utrecht. Digisnacks is een productie van www.todaysteachingtools.com Intro tune is Shopska door The Newts.

Speelgoedwinkel
DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs

DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs

Gemaakt door: Today's Teaching Tools Eerste aflevering: 23-07-2023

De podcast DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs heeft in totaal 28 afleveringen

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

S2:E7 PIC-RAT, constructive alignment en blended learning met onderwijsgoeroe Barend Last

DigiSnacks: Digitale geletterdheid & Digitale Didactiek in het onderwijs · 16-01-2024

00:00 00:18:00