Vandaag bespreken we het boek The Infinite Game van Simon Sinek. De titel van de Nederlandse vertaling is Het Oneindige Spel. Sinek studeerde culturele antropolgie en rechten, hij begon zijn carrière bij de New Yorkse reclamebureaus Euro RSCG en Ogilvy & Mather en startte daarna zijn eigen bedrijf, Sinek Partners. De why van Sinek Partners: We are here to inspire people to do the things that inspire them so that, together, each of us can change our world for the better. Finite and infinite games Just cause Cause. No cause. Keeper of the cause The responsibility of business Will and resources Trusting teams Ethical fading Worthy rival Existential flexbility The courage to lead Volgens mij had dit boek met 100 pagina’s hetzelfde kunnen vertellen. Sinek is een groot vertellen en houdt van heroïsche verhalen en voorbeelden. De kern van het boek gaat over het verschil tussen een eindige of een oneindige instelling voor een bedrijf. De meeste ondernemers en bedrijven spelen een eindig spel. Wanneer je de oprichter of CEO hoort spreken merk je vaak al snel of ze een groots doel hebben of het spel spelen om te winnen. De mensen die spelen om te winnen, zijn uiteindelijk de verliezers.Het oneindige spel is een interessante gedachte, maar wanneer je naar de praktijk kijkt zijn er weinig bedrijven die dit volhouden. Met name wanneer de oprichter, de drager van het idee, de bron, vertrekt, het lastig om een opvolger te vinden die ook het oneindige spel speelt. Vaak vervalt een oneindig bedrijf bij succes naar een eindig spel. Het boek beschrijft mooie voorbeelden, waarbij Sinek een overduidelijke liefde heeft voor Apple. Mooie voorbeelden van Kodak, Microsoft, Victorinox, Walmart Ik moest denken aan Hidden Champions en familiebedrijven. Finite and infinite games In an infinite game, the primary objective is to keep playing, to perpetuate the game. When we lead with a finite mindset in an infinite game, it leads to all kinds of problems, the most common of which include the decline of trust, cooperation and innovation. Despite the fact that companies are playing in a game that cannot be won, too many business leaders keep playing as if they can. We have to stop thinking about who wins or who’s the best and start thinking about how to build organizations that are strong enough and healthy enough to stay in the game for many generations to come. The true value of an organization is measured by the desire others have to contribute to that organization’s ability to keep succeeding, not just during the time they are there, but well beyond their own tenure. finite-minded leader works to get something from their employees, customers and shareholders in order to meet arbitrary metrics, infinite-minded leader works to ensure that their employees, customers and shareholders remain inspired to continue contributing with their effort, their wallets and their investments. In business, that means building an organization that can survive its leaders. Players with an infinite mindset want to leave their organizations in better shape than they found them. An infinite-minded leader does not simply want to build a company that can weather change but one that can be transformed by it. finite-minded leader must concede that the longer an organization can survive and thrive, the more likely it is to achieve all its goals. Any leader who wants to adopt an infinite mindset must follow five essential practices: Advance a Just Cause Build Trusting Teams Study your Worthy Rivals Prepare for Existential Flexibility Demonstrate the Courage to Lead (Dit is de kern van het boek) Just cause A Just Cause is a specific vision of a future state that does not yet exist; a future state so appealing that people are willing to make sacrifices in order to help advance toward that vision. A Just Cause is not the same as our WHY. A WHY comes from the past.
Gemaakt door: Erno Hannink Eerste aflevering: 17-04-2022
De podcast Decide for Impact podcast heeft in totaal 464 afleveringen
Maker: Erno Hannink Datum: 01-08-2024
Maker: Erno Hannink Datum: 15-08-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.