We doen allemaal weleens iets waarvan je later denkt: dit was geen goed idee. Zo dacht ik afgelopen maandag dat het een leuk idee was om in Feyenoordshirt op de sqaushbaan te verschijnen. In Amsterdam Zuid. Campagnetijd is ook een periode waar dit gevoel je vaak bekruipt. Politici en hun vrijwilligers komen met allerlei ideeën om de gunst van de kiezer te winnen. Sommige ideeën zijn briljant. Andere minder. In hun hoofd zijn politici allemaal een klein beetje Barack Obama. In de praktijk lijkt het vaak meer op Debiteuren Crediteuren. Sommige ideeën zijn vertederend knullig. Soms is het idee best leuk, maar is de uitwerking twijfelachtig. Zoals PvdA-voorzitter Hans Spekman die in 2017 de meest gegooglde vragen over zijn partij beantwoordt. Maar verreweg de meeste campagne-spotjes zijn niet briljant, noch een flop. Maar ergens er precies tussenin. Zoals CDA-leider Henri Bontenbal in het midden van de middencirkel van een voetbalveld. Tsja. Het is niet echt inspirerend, of heel erg opvallend. Maar toen ik maandag in mijn Feyenoordshirt ontdekte hoe doorschijnend glazen squashmuren zijn dacht ik: opvallen is ook niet alles. Dit is een column van eindredacteur online Julian Verbeek See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 11-09-2023
De podcast De Week van Verbeek | BNR heeft in totaal 60 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 20-09-2023
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 12-10-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.