23 was ze, toen Josh Veldhuizen besloot – zonder professionele ervaring in de fashionbranche - haar eigen modelabel op te richten. Dik 10 jaar later hangt JOSH V in meer dan 300 winkels in Europa en bouwt Veldhuizen haar merk uit tot allro ...
Dé podcast waarin we bekende retailers aan de tand voelen en ingaan op de hoogtepunten, blunders en obstakels uit hun carrière. Kijk voor meer nieuws, spraakmakende interviews en onze events op www.RetailTrends.nl
23 was ze, toen Josh Veldhuizen besloot – zonder professionele ervaring in de fashionbranche - haar eigen modelabel op te richten. Dik 10 jaar later hangt JOSH V in meer dan 300 winkels in Europa en bouwt Veldhuizen haar merk uit tot allro ...
Harry Bruijniks (67) is een doorgewinterde retailer. Zijn 45-jarige retailcarrière start hij in 1978 bij Albert Heijn en vervolgt hij bij andere retailketens van Ahold. In 2002 wordt Bruijniks ceo van het beursgenoteerde Laurus, de superma ...
Susan Krau (48) is bij H&M begonnen op de winkelvloer en doorgegroeid naar de top. Krau heeft ruim 26 jaar bij H&M gewerkt, waarvan de laatste 12,5 jaar als managing director Nederland. Een mooi carrièreverhaal met veel retaillesse ...
Rob Schalker (57) is oprichter en eigenaar van mannenmodemerk A Fish named Fred. Alles draait bij Schalker om storytelling. Met wat hij bij het opzetten van NZA New Zealand Auckland geleerd heeft, besluit Schalker in 2011 een mannenmodemer ...
Adem Doymaz (43) is algemeen directeur van Scapino. Deze schoenen- en kledingketen heeft 172 vestigingen in ons land. Doymaz wordt op jonge leeftijd als hulpkracht gegrepen door het supermarktvirus. Na zijn commerciële economiestudie aan d ...
Bert van Son (62) is oprichter en eigenaar van Mud Jeans. Mud Jeans is het eerste en tot nu toe enige circulaire jeansmerk ter wereld. Van Son start zijn carrière bij textielhandelaar Borsumij Wehry. Hij vertelt vol enthousiasme over de ve ...
In de podcastserie 'Jonge hond, oude rot' gaat een doorgewinterde retailer in gesprek met een jong talent. Hoe kijken ze naar het retaillandschap, wat doen ze hetzelfde of juist anders en wat kunnen zij van elkaar leren? In deze aflevering ...
Een technologiebedrijf, vermomd als een marketingbedrijf, vermomd als een pizzabedrijf. Zo omschreef zakenbank J.P. Morgan Domino’s enkele jaren geleden. Niet zo gek, want de bezorgketen innoveert er op los, ook in Nederland. Drones en bez ...
Wel of niet flitsbezorgen, maatschappelijk verantwoord ondernemen of snoepen van het marktaandeel van Jumbo? Allemaal vraagstukken die Spar-ceo John van der Ent denkt op te lossen door vol in te zetten op lokaal. Terug naar waar het allema ...
Het lineaire model van spullen produceren, gebruiken en daarna weggooien is nog steeds dominant. Nu grondstoffen schaarser en duurder worden en de planetaire grenzen bereikt zijn, verkennen steeds meer retailmerken de mogelijkheden van een ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.