David Philipoom (52) is managing director van KiK Nederland. Deze Duitse non-food discounter met een focus op kleding heeft vijftig vestigingen in Nederland. Daar kunnen er nog wel 200 tot 250 bij, stelt Philipoom in deze podcast. Expansie en structurele winstgevendheid zijn de belangrijkste focuspunten voor Philipoom. Retail is er bij hem met de paplepel ingegoten. Zijn vader had zo’n twintig kledingzaken in de omgeving Utrecht. Na zijn studietijd start Philipoom als storemanger bij Peek & Cloppenburg. Drie jaar later neemt hij zijn familiaire verantwoordelijkheid en stapt in het familiebedrijf. De samenwerking met zijn vader en broer verloopt met horten en stoten. Uiteindelijk besluit Philipoom na bijna acht jaar om zijn carrière buiten het familiebedrijf voort te zetten. Via de Engelse fashionretailers River Island en Topshop belandt hij begin 2018 bij KiK Nederland. Daar kan hij de vele retaillessen uit zijn carrière inzetten om aan een succesvolle toekomst voor KiK in ons land te werken. Kijk voor meer retailnieuws, spraakmakende interviews en onze events op www.retailtrends.nl
Gemaakt door: RetailTrends Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast De RetailTrends Podcast heeft in totaal 112 afleveringen
Maker: RetailTrends Datum: 10-10-2022
Maker: RetailTrends Datum: 08-11-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.