Herman Bramer is nu vier jaar CEO van elektronicaketen BCC. Bramer heeft een lange carrière in retail. Hij stapte over van het grote beursgenoteerde KPN naar de kleine, maar snel expanderende culinaire cadeauformule Oil & Vinegar. Wat ging er in die beginjaren van Oil & Vinegar zo goed en waar ging het daarna zo mis? Waarom is Rituals wel een wereldmerk geworden en Oil & Vinegar niet? Welke retaillessen zijn hieruit te leren? Via Dynabyte en Auping belandde Bramer in 2016 bij BCC. Hij vertelt over het forse transformatietraject om BCC weer in de zwarte cijfers te krijgen. Bramer spreekt ook over de zware concurrentiedruk en de keuzes die BCC maakt om zich te onderscheiden in deze turbulente elektronicamarkt. Een van die keuzes is de exclusieve samenwerking met het Wehkamp platform. Tot slot spreken we over de komst van Amazon, de zoektocht naar een nieuwe investeerder in BCC en wat de lockdown voor BCC heeft betekend. Kijk voor meer retailnieuws, spraakmakende interviews en onze events op www.retailtrends.nl
Gemaakt door: RetailTrends Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast De RetailTrends Podcast heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: RetailTrends Datum: 13-07-2020
Maker: RetailTrends Datum: 29-07-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.