De Plank podcast

Een podcast waarin reclamemakers hun beste afgeschoten idee nog één keer mogen presenteren, zodat er voor de laatste keer recht gedaan wordt aan al die uren, de hoofdpijn en de lol die erin zijn gegaan om tot dat briljante creatieve idee te komen. De Plank wordt gehost door Niek Eijsbouts, mede-oprichter van Higuita.

  • Podcast gepubliceerd op: 22-1-2023 01:10:27
  • Maker: Niek Eijsbouts (Higuita)
  • Taal: nl-nl
  • Laatste RSS update: 17-7-2025 19:55:00
  • Datum eerste aflevering: 19-8-2020 18:00:00
  • Datum laatste aflevering: 15-7-2025 15:00:00

Speelgoedwinkel

29 Afleveringen

  • 00:06:51

    In deze bonusaflevering vertelt reclamemaker Sikko Gerkema hoe humor de stortvloed aan uniforme niets-aan-de-hand carrousel commercials weet te doorbreken.  Hij reageert ook op de laatste SIRE campagne “Je bent nooit te oud om te leven”, w ...

  • 00:38:10

    Op de erelijst van Reclamemaker Sikko Gerkema prijken een aantal bekroonde Even Apeldoorn bellen campagnes. Echter, om meteen een mythe uit de wereld te helpen: niet alle scripts werden zomaar eventjes door Centraal Beheer gekocht. In deze ...

  • 00:32:00

    Wat doe je als een klant in tranen is omdat een idee niet doorgaat? Daantje Dammers van The Account Academy weet raad. Als je deze luistert weet je binnen 30 minuten hoe je er als account manager voor zorgt dat ideeën niet op de plank eind ...

  • 00:12:27

    *Bonusaflevering* Hoe overtuig je een creatieve directie om jou aan te nemen? Én hoe overtuig je een minister van een blauwe muppet als het gezicht van Brexit? Robert en zijn teammaatje wisten zichzelf als junior creatieven op een knappe m ...

  • 00:34:59

    Krijg je een campagne idee gemakkelijker verkocht met 20 of 7.000 collega’s om je heen? Robert van der Lans, executive creative director van Monks vertelt over hoe hij met Prorail een campagne letterlijk de lucht in probeerde te krijgen. D ...

  • 00:34:06

    Hoe krijg je een Duitse autofabrikant zover om hun nationale trots de pui in te rijden van een juwelier? Reclamemaker Dieuwer Bulthuis deed een poging en kwam een heel eind met zijn filmidee. Tot ver over de stoeprand. Luister naar deze af ...

  • 00:34:19

    Een gebouw opblazen voor een whiskymerk. Of de overnachting livestreamen van een budget hotel. Gijs van den Berg, creatief directeur van KesselsKramer, gelooft erin dat de beste ideeën voor merken heel dicht bij jezelf moeten liggen. &quot ...

  • 00:30:36

    Greenpeace vroeg Thijs Mosterman om een campagnebeeld zodat ze de Rabobank, als financier van de boeren, zwart konden maken. Thijs dacht er anders over en zette de boer juist op een voetstuk. Weg idee. Op de plank. Vanuit zijn Rotterdamse ...

  • 00:32:46

    Wat is de overeenkomst tussen dat idee van $ 1,6 miljoen en die van $ 20 dollar? Ze bleven allebei op de plank liggen... Pol Hoenderboom vertelt over hoe hij liever met het takje van een enorm merk bezig is, dan met de hele boom. Want voor ...

  • 00:35:05

    Zelfs reclameromancier Aad Kuijper heeft ideeën bedacht die nooit gemaakt zijn. Luister mee naar zijn hero's journey. Wat gebeurde er met de bioscoopfilm voor die supermarkt uit het zuiden? Waarom kwam het nieuwe logo voor die blauw-g ...

Volgende

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

00:00