"oh mijn god... je hebt gelijk, ik kan nu echt helemaal opnieuw beginnen". Ik heb een dame aan de telefoon die net naar mijn webinar gekeken heeft. Ze is net 6+ maanden bezig geweest met het maken van haar website. Die 6+ maanden kan ze nu in de prullenbak gooien. Waarom? Omdat haar website een download is van haar brein. Ze heeft op geen enkele manier de input opgevraagd van haar klanten. Er is geen hond die naar haar webinar kijkt. Ik herinner me het gesprek dat ik jaren geleden voerde met Veronique Prins (ze is 4 jaar mijn coach geweest). Ze gaf aan dat ze ooit aan de keukentafel begonnen was, en dat ze nog geen website had. Dat raakte me enorm, want dat is precies hoe ik er over denk. Als jij je bedrijf start, begin je niet meteen met een website. Want laten we eerlijk zijn, mijn buurjongen van 12 kan ook een website bouwen. In de stad adverteren ze met "website binnen 1 dag" en er zijn honderden manieren waarop je binnen 10 klikt een complete website kan genereren. Maar gaat die website ook echt iets doen? Een goede website is een marketing website. Maar om die website te kunnen maken, moet je eerst onderzoek doen. En waar doe je dat? Juist... op social media. Social media komt dus altijd eerst! Nog voordat je advertenties gaat maken, voordat je aan SEO doet, voordat je aan je website gaat werken. Met een goed marketing plan haal je niet alleen de input op van je klant, maar kun je moeiteloos alle klanten die je aantrekt verdelen in drie groepen: - de startende klant - die denkt dat hij geen probleem heeft en alles wel zelf kan - de gevorderde klant - die al zover is dat hij zich realiseert dat zijn probleem vele malen groter is dan dat hij ooit had gedacht (heeft nog wat vertrouwen nodig) - de expert klant - die bereid is om te investeren en om klant te worden Met een goed plan trek je niet alleen je klant aan, maar kun je ook meteen zien welke klant welk niveau heeft. En elk type klant heeft een andere benadering nodig. Dus hoe waardevol is het om eerst een plan te hebben? Om razendsnel te kunnen zien wie jouw klant is, welk niveau hij heeft, en wat je moet doen of zeggen om hem écht te raken? Op een manier die écht bij hem past?
Gemaakt door: Roel van Heel Eerste aflevering: 30-08-2023
De podcast de online succesformule podcast heeft in totaal 89 afleveringen
Maker: Roel van Heel Datum: 21-04-2023
Maker: Roel van Heel Datum: 26-05-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.