Joep de Caluwé vertelt in deze uitzending over zijn werkzame leven als marketeer en digital expert, waarin hij oa met een team in 6 maanden een digitaal portaal heeft gebouwd, waarop zowel consumers als traders elk merk nieuwe auto kunnen kopen, heeft opgezet en zijn executive MBA aan IMD. Centraal staat echter zijn whitepaper waarin Joep zowel in de literatuur als in interviews met experts heeft onderzocht wie beter is in innoveren: de startups of de corporates? Het antwoord hoor je in deze uitzending ??. Daarnaast doet Joep een drietal aanbevelingen voor innovatie Aanbeveling 1: Vermijd van het flashy innovatie imago en maak het een vakmanschap Aanbeveling 2: Doorbreek silo’s binnen een corporate tussen de afdelingen M&A, partnerships, investments en innovatie en kom tot een plan met meer impact Aanbeveling 3: Schrijf een uitgebreid innovatie mandaat voor je start, met dank aan Stephen Parkins Joep roept innovators op om met zijn aanbevelingen te experimenteren en onderzoekers om verder onderzoek op dit domein te doen Bonus materiaal · De HBR Podcast Idea Cast · Podcast: The art of asking the right questions · Boek van Neil Soni: The Startup Goldmine met tips voor startups om succevol met corporates te werken (tip MJ) · De link naar de IMD publicatie volgt in de comments van deze post Je kunt joep bereiken via Linkedin of via Joep de Caluwéj.a.g.decaluwe@gmail.com Mis geen enkel verhaal van onze innovatie helden, unieke inzichten en praktische tips en abonneer je nu op de Innovatie Cast.
Gemaakt door: Marie-Jose van den Boomgaard & Kirsten van Rijn Eerste aflevering: 19-01-2024
De podcast De Innovatie Cast heeft in totaal 21 afleveringen
Maker: Marie-Jose van den Boomgaard & Kirsten van Rijn Datum: 17-10-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.