Tijdens de verkiezingscampagne maken politieke partijen dankbaar gebruik van de mogelijkheden die Meta, het moederbedrijf van Instagram en Facebook, biedt op het gebied van microtargeting. Politieke partijen kunnen hun advertenties op deze platformen richten op specifieke persoonlijkheidskenmerken, zoals postcode en lifestyle. Journalisten Coen van de Ven en Eva Hofman namen samen met wetenschappers Joris Veerbeek en Fabio Votta de politieke microtargeting van de afgelopen campagne onder de loep. In deze podcast gaat Kees van den Bosch in gesprek met Coen van de Ven en Eva Hofman over de uitkomsten van hun onderzoek. Welke partij zet in op mensen die geïnteresseerd zijn in paardenrassen? Hoe wordt de Brusselse regelgeving omzeild? Welke kledingmerken krijgen extra aandacht? Lees het hele artikel De genegeerde burger in De Groene Amsterdammer. Productie: Kees van den Bosch, Mats Cooper en Wout van Zaale. Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: De Groene Amsterdammer Eerste aflevering: 25-10-2019
De podcast De Groene Amsterdammer Podcast heeft in totaal 371 afleveringen
Maker: De Groene Amsterdammer Datum: 27-11-2023
Maker: De Groene Amsterdammer Datum: 07-12-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.