In deze aflevering: In deze aflevering blikken we terug op de zwemlesjaren van onze kinderen. We bespreken niet alleen de praktische kanten van zwemlessen, maar duiken ook in het pedagogische klimaat binnen zwemscholen. Met een mix van persoonlijke verhalen, kritische reflecties en humor onderzoeken we wat helpt – en wat juist niet – in het leerproces van kinderen in het water. Het is een aflevering vol herkenning voor elke ouder die ooit bezweet op een klamme plastic stoel naar een zwembad heeft zitten staren. Dit kun je verwachten: - De spanning en frustratie rondom afzwemmen – en waarom het soms onnodig is - Persoonlijke verhalen over zwemtrauma’s en kritische zwemjuffen - De zoektocht naar een kindgerichte, veilige zwemschool - Waarom belonen met puntensystemen lang niet altijd werkt - Het belang van ouders mogen meekijken tijdens de les - Hoe je kinderen kunt helpen als ze bang zijn voor water - Een pleidooi voor mildheid, ritme volgen en soms… gewoon stoppen - De kracht van voorleven: zelf met je hoofd onder water gaan - Waarom diploma’s niet altijd het belangrijkst zijn ---------------------------------------------------------------------------------- ?? Deel jouw ervaringen! We zijn benieuwd naar jouw inzichten of vragen rond dit onderwerp. Stuur ons een bericht via mail (podcast@gevoelsrijk.nl) of social media! ? Vond je deze aflevering waardevol? Geef ons een beoordeling in jouw favoriete podcast-app en help andere ouders ons sneller te vinden. ?? Volg ons ook op Instagram en de website.
Gemaakt door: Bas Geboers & Kimberley Roerdink Eerste aflevering: 22-02-2025
De podcast De Generatie GevoelsRijk podcast heeft in totaal 14 afleveringen
Maker: Bas Geboers & Kimberley Roerdink Datum: 06-05-2025
Maker: Bas Geboers & Kimberley Roerdink Datum: 20-05-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.