Hoe verleid ik de werknemer om terug te komen naar kantoor? Na twee jaar pandemie zijn we veel narigheid tegen gekomen. En het heeft ook mooie dingen opgeleverd. Hoe pakken we de draad weer op? Kunnen we echt iets moois maken van hybride werken en zorgen we dat we als organisatie inclusief zijn. Dat zijn vragen die Asmita Krishna Sharma zich zelf en anderen stelt. Ashmita is spreekster op het gebied van diversiteit en inclusie en als consultant adviseert zij organisaties over een inclusieve werkvloer. Zij helpt – al dan niet – virtueel bij de benodigde transformatie. Ashmita: “Een inclusieve werkvloer betekent voor mij dat jij je authentieke zelf kunt zijn. Dat je herkent en erkent wordt. Dat begint met de basis van psychologische veiligheid en daarna volgt de laag van de vrijheid om jezelf te zijn.” Stappen om te zetten om de inclusieve werkvloer in hybride tijden te behouden 1. Wat zijn de belangrijke kernwaarden van je organisatie? Hoe kun je daar de binding mee vinden in het team? 2. Neem sociale cohesie serieus, inclusiviteit bij hybride bijeenkomsten. What’s in it voor de medewerker. Kruisbestuiving tussen ervaren en nieuwe collega’s. Denk aan de pauze. Op locatie raken de deelnemers in gesprek, online blijven ze individueel. 3. De dialoog met elkaar aan gaan. Dat is misschien wel het belangrijkste om mee te beginnen: Hoe willen we als team samenwerken, wat vinden wij belangrijk? Zorg dat iedereen daarin gerespecteerd wordt. Durf creatief na te denken over oplossingen geschikt voor individuele medewerkers en het team. Bijvoorbeeld zeepkist-bijeenkomsten of ‘Ask me anything- sessies.’ Boekentip - Jitske Kramer: Werk heeft het gebouw verlaten --- Send in a voice message: https://anchor.fm/jasmijn-mioch/message
Gemaakt door: Jasmijn Mioch Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast De gelukkige thuiswerker heeft in totaal 75 afleveringen
Maker: Jasmijn Mioch Datum: 16-09-2022
Maker: Jasmijn Mioch Datum: 30-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.