Vandaag het gesprek met Tom De Bruyne. Tom is mede-oprichter van SUE, een bureau dat gespecialiseerd is in gedragsbeïnvloeding. Vanuit SUE ontwerpt hij met zijn team proposities, producten, diensten, programma’s en communicatiestrategieen. Daarnaast traint hij ook mensen, teams en bedrijven in gedragsverandering in de Behavioural Design Academy. Tom is Belg, maar woont sinds 2007 in Amsterdam. Hij is Fellow aan de Universiteit van Leuven en gastdocent op de Rotterdam School of Management. In zijn vrije tijd verzamelt hij foto’s van bizarre MKB slogans. Voor meer serieuze dingen kan je zijn TedxDelft talk "why designers eat advertising for breakfast” bekijken en zijn maandelijkse columns over gedragsontwerp lezen in Adformatie. In de voorbereiding van het gesprek bekeek ik enkele presentaties via YouTube. Het was een tijd geleden dat we elkaar voor het laatste gesproken hebben. De video’s gaven mij gelijk energie en ideeën over het beïnvloeden van gedrag met ontwerp. Niet je product veranderen, maar de manier waarop mensen er over denken. Het was een heerlijk gesprek over de ontwikkeling van Tom, hoe hij in een gesprek de opleiding psychologie in de context zag met het overlijden van zijn vader. Daarmee was die zoektocht gelijk voorbij en dat gaf ruimte. We hebben het over zijn twee essays rondom het klimaat, waardoor ik graag met hem wilde spreken. Hoe we beter de kijk op dit complexe onderwerp veranderen wanneer we iets veranderen willen aan ons gedrag. Veel plezier met de inzichten van Tom. Laten we beginnen… Meer over Tom de Bruyne: Website SUEwww.linkedin.com/in/tomdebruyneTwitter @tomdebruynePresentaties op SlideshareEssay: Hoe kunnen we klimaat sexy maken Essay: De klimaatshock doctrine MKB Slogans TEDx talk video https://youtu.be/yksxbmj8K8s (2012) Future of innovation is psychological https://youtu.be/RdXiNl2kNDQ (2019) Boeken die we noemden: Thinking, Fast and Slow - Daniel Kahneman (Kindle)The Uninhabitable Earth - David Wallace-Wells Shock Doctrine van Naomi Klein Obliquity - John Kay Don’t think about the elephant - George Lakoff Words that work - Dr Frank Luntz Alchemy van Rory Sutherland (Kindle) Video van het gesprek met Tom de Bruyne https://youtu.be/0k7zc0nBRgg
Gemaakt door: Erno Hannink Eerste aflevering: 07-12-2019
De podcast de Erno Hannink Show | Betere Beslissingen, Beter Bedrijf heeft in totaal 591 afleveringen
Maker: Erno Hannink Datum: 09-07-2020
Maker: Erno Hannink Datum: 20-07-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.