Gemiddeld vervoert NS zo'n 1,1 miljoen reizigers per dag verdeeld over 4.500 treinritten. In deze aflevering van De Dataloog vertellen Martijn Scheele en Mattijs Suurland hoe zij samen met een team van 175 data specialisten dagelijks werken een slimme data-innovaties. Verder geven ze inzicht in de werkwijze om van goede ideeën uiteindelijk werkelijke toepassingen te maken. Hoe overtuig je de organisatie en hoe ontwikkel je een applicatie die schaalbaar is en goed in te passen in de processen? We praten over het platform, de algoritmes en de show cases. De WOW factor komt vanuit het bouwen samen met business partners. Uiteindelijk gaat het om de reiziger aldus Martijn, die wil een prettige rit in een schone trein zonder uitval. Ten slotte behandelen Martijn en Mattijs twee interessante use cases: het detecteren van graffiti op treinstellen middels beeldherkenning en het analyseren van camerabeelden als opstap naar autonoom rijden.
Gemaakt door: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast De Dataloog heeft in totaal 265 afleveringen
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 12-02-2020
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 24-02-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.