Digital natives, bedrijven geboren in de tijd van Big Data hebben adopteren nieuwe technologie over het algemeen makkelijke dan oudere bedrijven. Daarmee kan de visie en wijze van organiseren een voorbeeld zijn voor bedrijven die nog niet zo ver zijn. Onze energiemarkt is in transitie en data speelt daar een belangrijke rol in. Slimme meters helpen bedrijven om slim energie in te kopen en op te wekken. Slimme gebouwen, apparaten en laadpalen stemmen in samenspraak met energie leveranciers af wanneer ze het goedkoopst of duurzaamst kunnen verbruiken of opwekken. Om op het net goed te kunnen sturen is business real-time informatie nodig. Als miljoenen apparaten tegelijkertijd uitgelezen moeten worden vraagt dit een flexibele en vooral schaalbare IT infrastructuur. We praten tijdens de Google Cloud summit met Edwin Poot van Energyworx. Dit bedrijf is als digital native een expert op het binnenhalen, verwerken en toepassen van algoritmes op energy data. Ze zijn niet zozeer in Nederland actief maar wel internationaal een grote partij. Energyworx hanteert al vanaf het begin af aan een serverless paradigma en heeft haar organisatie hier geheel op ingericht. Hierdoor kan het bedrijf als er een nieuwe klant die 3,000,000 slimme meters wil aansluiten direct opschapen. Het serverless paradigma vraagt ook iets van de Data Scientists en Engineers, wat en hoe? Luister zelf maar. Even een mening van Jurjen: Zelden zo’n mooi schoolvoorbeeld van een bedrijf dat zo ingericht is als deze. WOW! https://www.energyworx.com/
Gemaakt door: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast De Dataloog heeft in totaal 265 afleveringen
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 04-11-2019
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 13-11-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.