Het Nederlandse spoor is een van de drukst bezette sporen van de wereld. Zo heeft de NS ongeveer 488 rijtuigen en 84 locomotieven en worden er in totaal meer dan 4000 ritten per dag gemaakt om meer dan 1 miljoen mensen te vervoeren. Om te voorkomen dat er treinen op ongewenste momenten onderhoud nodig hebben is het van groot belang om het onderhoud goed in te regelen. Al sinds de jaren 80 doet de NS onderzoek naar de levensduur van onderdelen middels data en fysische modellen. Echter met de komst van wifi in de trein kan nu real-time de conditie van componenten in een trein worden gemonitord. De Dataloog spreekt met Bob huisman Manager Maintenance Development bij de NS. Hij neemt ons mij in de wijze waarop de NS gekomen is van gepland onderhoud, naar conditioned based onderhoud en nu predictive maintenance. Dit gaat in stappen die niet alleen vanuit technologie maar ook juist de organisatie. En het kernbegrippen zin regeltechniek, met en zonder deep learning en organisatie flexibiliteit. En we hebben aandacht voor de kettingvraag hoe je omgaat met kleine lastige datasets bij predictive maintenance. Wat een gave uitzending en wat een inspirerende visie op predictive maintenance heeft onze gast!
Gemaakt door: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast De Dataloog heeft in totaal 270 afleveringen
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 09-05-2019
Maker: Jurjen Helmus | Walter van der Scheer | Lex knape | Harm Bodewes |Sander Hulsman | Datum: 15-05-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.