Als we het over ‘content’ hebben, dan denken we automatisch aan ‘online’. Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Bedrijfsmagazines waren ooit verantwoordelijk voor de opkomst van een beroepsgroep die nu meestal ‘content’ in de functietitel heeft: de bedrijfsjournalist. Heeft het magazine in 2025 nog wel een rol in de contentmix? Als we het aan de gasten van deze aflevering vragen, dan is het antwoord volmondig 'ja!'. Waarom? Tussen al het snelle, online social media-geweld is het magazine een baken van rust en focus. En goede content heeft echte aandacht nodig. Daphne Hoogenboom is als head of content marketing bij KLM verantwoordelijk voor het iconische in-flight magazine Holland Herald. In deze aflevering neemt ze ons mee in de contenstrategie van KLM en de plek die het magazine daarin inneemt. Ook licht ze een tipje van de sluier op over de toekomst van de Holland Herald: als alle vluchten straks zijn voorzien van wifi, is het dan nog wel logisch om eenpapieren magazine aan te bieden? Viona Nieuwenhuis maakt al iets meer dan 25 jaar magazines bij Sabel Communicatie. Met name voor interne communicatie, want als een magazine ergens goed voor werkt, dan is hetwel om de binding onder collega’s te vergroten, aldus de hoofdredacteur. Ze maakt ze magazines voor onder meer de NS, de Politie en verschillende ministeries. Haar missie: verhalen schrijven én opmaken met zo veel liefde dat ze van het papier af spatten.
Gemaakt door: CS, het Genootschap van Contentstrategen Eerste aflevering: 01-05-2025
De podcast De Contentshow heeft in totaal 4 afleveringen
Maker: CS, het Genootschap van Contentstrategen Datum: 27-05-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.