Aflevering 11 - Tom Van Der Lubbe: Purpose Als Hoeksteen Van Je Communicatie

· Aflevering van de podcast: De Communicatie Podcast

Wat is hét onmisbare fundament, de hoeksteen als het ware van je communicatie? Volgens Tom van der Lubbe, ondernemer in de financiële sector en historicus is dat je purpose. Jouw hogere doel, gecombineerd met je normen en waarden zorgen ervoor dat je marketing en communicatie betekenis krijgt. Zonder purpose wordt het al snel nietszeggende marketing, een holle boodschap waar mensen doorheen prikken. Tom is medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheek-adviesketen met een tweeledige missie. Onder het motto Let’s change finance wil de hypotheekorganisatie de financiële sector veranderen. Meer verantwoordelijkheid nemen in de samenleving en mensen ondersteunen om hun wensen te realiseren. In dit interview spreken we met name over het tweede deel van Toms missie: Let’s change work. Want juist in deze Corona-crisis komt aan het licht dat het dáár nu echt om draait. Beluister het interview voor alle inzichten onder andere: - hoe je als bedrijf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebt, juist nu - hoe communicatie een afgeleide is van de waarden en normen van een organisatie - hoe purpose als intrinsieke motivatie van je bedrijf werkt - waarom een sterk bestaansrecht juist belangrijk is in tijden van crisis - wat vanuit deze purpose-gedachte de juiste volgorde is van je stakeholders Over Tom van der Lubbe Tom van der Lubbe is ondernemer en medeoprichter van Viisi Hypotheken, een hypotheekadvies-keten die de financiële wereld beter, duurzamer en meer langetermijngericht wil maken. Viisi Hypotheken heeft meer dan 30 vestigingen door heel Nederland en er werken 40 bevlogen Viisionairs in zelforganiserende teams. Lees meer over de purpose van Viisi Hypotheken. Dit voorjaar lanceerde Viisi Hypotheken, ondersteund door Great Place To Work, de website 'Wie zet jij op één?', een platform voor bedrijven die in deze crisistijd solidair zijn met hun medewerkers, transparant communiceren en gezamenlijk zoeken naar oplossingen. Het platform heeft inmiddels ruim 200 deelnemers waaronder Triodos Bank, Buurtzorg en Seepje. Zie www.wiezetjijopeen.nu Meer weten over De Communicatie Podcast? Volg Karine van den Noort op Instagram (www.instagram.com/karine_van_den_noort) of LInkedIn (www.linkedin.com/in/karinevandennoort)voor voor dagelijkse inspiratie en tips over effectief communiceren. Karine is oprichter/eigenaar van www.decommunicatieexperts.nl een communicatiebureau met heel veel ervaring in de communicatie en marketing voor ondernemers, overheden en zorgorganisaties. Ga naar de website voor nog veel meer inspiratie, tips en best practices. Daar kan je je ook abonneren onze nieuwsbrief.

Speelgoedwinkel
De Communicatie Podcast

De Communicatie Podcast

Gemaakt door: Karine van den Noort Eerste aflevering: 10-04-2022

De podcast De Communicatie Podcast heeft in totaal 60 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

11 - Tom van der Lubbe: Purpose als hoeksteen van je communicatie

De Communicatie Podcast · 06-07-2020

00:00 00:33:31