Aflevering Waarom Je Makkelijker Meer Klanten Krijgt Als Je Inside-Out Gaat Ondernemen.

Stem website va het jaar

· Aflevering van de podcast: De Body & Mind Business Show

Shownotes: www.bodymindbusiness.nl/41 In de aflevering van deze week: - Wat bedoelen wij nou met de Inside-Out methode? En wat heb jij hier aan? De Inside-Out methode is een leefwijze, een manier van zijn, een andere manier van denken, doen en handelen dan we gewend zijn en in deze aflevering gaan we je aan de hand van een aantal voorbeelden en stellingen duidelijk maken: - wat de Inside-Out methode is - wat je er aan hebt (en waarom het veel beter/effectiever is dan werken van buiten naar binnen) - en hoe je deze methode in jouw leven en jouw business kunt toepassen zodat ook jij veel makkelijk meer klanten gaat aantrekken en je de vrijheid, de impact én het inkomen krijgt waar je van droomt. - Zo binnen, zo buiten… Dit aspect heeft twee delen. Allereerst betekent dit dat wat er van binnen zit, dat ga je ook aan de buitenkant creëeren. Wat je denkt geeft je namelijk een gevoel en dat bepaalt je energiefrequentie. En aangezien frequenties van gelijke trilling elkaar aantrekken (Wet van de Aantrekkingskracht – LOA) creëer je daarmee dus je eigen realiteit. - Andersom geldt dan ook; Wat niet aan de binnenkant zit, verschijnt niet aan de buitenkant. Dus je kunt nog zo graag iets willen, als jij die frequentie niet uitstraalt dan zul je het niet gaan manifesteren. - Dus wat zou je aan de buitenkant willen hebben? - meer klanten? - meer geld / inkomen? - meer impact? - meer rust in je bedrijf? - beter lopende strategieën? - meer zichtbaarheid? - Dit alles zal niet in je leven verschijnen als het er niet eerst aan de binnenkant is! Dus je moet gedachtenpatronen gaan ombuigen, je mindset en daarmee je gevoelens en dus je energiefrequentie gaan veranderen.  - Zo binnen, zo buiten is wel zo’n beetje de basis van de Inside-Out methode en alles is weer een gevolg daarvan. Zoals bijvoorbeeld wanneer je een strategie hebt opgezet om meer klanten aan te trekken maar het werkt niet zoals jij het bedacht hebt. Wat doe je dan? Ga je dan een andere strategie zoeken en toepassen? Ga je kijken bij anderen wat zij doen en ga je dat dan ook doen? Dat is van buiten naar binnen denken en dat zal je alleen nog maar meer teleurstelling opleveren. Plus het zal je een imposter syndroom geven (of het verergeren). Je zelfvertrouwen zal dalen, hierdoor krijg je weer een naar gevoel en dus een lage energiefrequentie et voila de Wet van de Aantrekkingskracht werkt weer maar niet zoals jij dat zou willen… - Wat je beter kunt doen is aan de binnenkant beginnen door eerst eens de tijd te nemen om te voelen en jezelf uit te lijnen met wat je echt wilt. Wat wil je echt? Natuurlijk wil je meer klanten en meer inkomen maar wat zit daar onder? Als je dat helder hebt en ook echt goed voelt dan kun je je aandacht weer richten op je strategie en kun je die gaan verbeteren en finetunen. - Authentiek zijn, dat vinden veel ondernemers ook belangrijk maar hoe kun je nou authentiek overkomen als je zelf niet echt weet wie je bent en hoe je in elkaar zit? Als je niet eerst grondige kennis over jezelf hebt. Dat is ook Inside-Out werken. Wat is je energietype, wat zijn je kwaliteiten, wat zijn je valkuilen en wanneer worden die getriggerd? Dat zijn vragen waar je meteen een antwoord op zou moeten kunnen geven. Wanneer raak jij in een lage energiefrequentie? Wat is daar de trigger voor? Waar liggen jouw grenzen en hoe houd je jezelf daaraan? Hoe zet je jezelf weer in een hoge energiefrequentie? Hoe werkt dat voor jou? Pas als jij jezelf grondig kent kun je ook authentiek overkomen en dan zul je je ook nooit meer hoeven afvragen wat je moet schrijven of wat je wel of niet kunt posten op social media bijvoorbeeld. - Met wie WIL je werken? In het begin van je business heb je misschien de neiging om met iedereen te werken maar dan graaf je meteen al een grote valkuil voor jezelf. Om 3 redenen: 1 – Als jij niet duidelijk maakt voor wie jou aanbod geschikt is (en het dus ‘voor iedereen’ is) dan voelt niemand zich aangesproken en trek je dus niemand aan. 2 – Klanten die niet bij jou passen voelen zich niet thuis bij jou en worden dus ook niet zo goed geholpen (vinden ze zelf). 3 – Werken met mensen waar je eigenlijk liever niet mee werkt kosten je tijd en energie en uiteindelijk dus ook geld want die lage energiefrequentie zorgt voor meer shit en problemen in je business. - Waarom doe jij wat je doet? In het begin van je business lijkt alles makkelijk, haalbaar, leuk en spannend maar zodra je een tijdje bezig bent dan besef je: - oh… dingen uitzoeken kost tijd - ik snap niet hoe dat-en-dat werkt dus dat moet ik gaan uitvogelen (en daar heb ik eigenlijk geen zin in) - wat ik bedacht had, werkt niet zo… (een actie of een strategie valt tegen) - alles kost meer tijd en energie dan ik dacht - het is niet alleen mijn vak waar ik me mee bezig moet houden maar ik heb nu zoveel verschillende taken! - Welkom in de wereld van een ondernemer  dat alles hoort erbij. En als je dan niet heel sterk voelt WAAROM je doet wat je doet, dan ga je opgeven, dan heb je geen zin meer en dan voel je je moe en gedemotiveerd. Dan voelt alles als moeten in plaats van dat je het leuk vindt om je mensen te helpen. Als je WHY heel helder is dan kun je veel langer volhouden, dan pak je de boel veel makkelijker weer op, dan vind je dingen leuker om te doen en dan kost alles minder energie. Ook dat is de kracht van Inside-Out ondernemen. - Het is dus super belangrijk om je why te kennen. Maar! Het is ook belangrijk om je er regelmatig mee te verbinden. Alleen weten is niet genoeg, drie boeken lezen over zwemmen maakt niet dat je boven blijft als je in het water terecht komt, dus je moet het wel echt doen, uitvoeren, en blijven doen.  - Een leuke opdracht om meteen te doen is: Schrijf je why eens uit en ga je vervolgens iedere dag hiermee verbinden in een ochtendritueel. Of steeds voordat je aan een taak begint. En een keer extra wanneer je even in een ik-weet-niet-meer-waarom dipje zit. Super krachtig!! - Ondernemen volgens de Inside-Out methode betekent dus dat je van binnen begint maar daar houdt het natuurlijk niet op. Wanneer dingen alleen aan de binnenkant blijven dan blijven je doelen alleen maar dromen dus je moet het ook nog naar buiten brengen. Actie in de taxi dus. Dingen doen, dingen afmaken, strategieën uitvoeren etc. dat is je volgende stap! En dan rinse and repeat  Linken genoemd in deze aflevering: - Word lid van onze Content Community - Doe HIER de gratis test. - Mail ons op: hallo@bodymindbusiness.nl - Connect met ons op Facebook. - Connect met ons op Instagram.

Stem website va het jaar
De Body & Mind Business Show

De Body & Mind Business Show

Gemaakt door: Miranda van den Hurk Eerste aflevering: 29-05-2022

De podcast De Body & Mind Business Show heeft in totaal 121 afleveringen

Vorige aflevering

Heeft jouw business meer TLC nodig?

Heeft jouw business meer TLC nodig?

Maker: Miranda van den Hurk Datum: 06-05-2021

Volgende aflevering

Grenzen aangeven, hoe doe je dat?

Grenzen aangeven, hoe doe je dat?

Maker: Miranda van den Hurk Datum: 20-05-2021

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Waarom je makkelijker meer klanten krijgt als je Inside-Out gaat ondernemen.

De Body & Mind Business Show · 13-05-2021

00:00 00:50:24