Aflevering Hielke Ytsma, Co-Founder Van Carqall

· Aflevering van de podcast: #DCDW Podcast van Paul de Vries

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag gaan we het doen met Hielke Ytsma, oprichter van CarQall, en hij gaat ons alles vertellen over hoe en op welke manier eigelijk de inbound, vooral de inbound inkomende telefoontjes beter afgehandeld kan worden. Hielke, wat fijn dat je er bent. Wie is Hielke Ytsma. Hielke Ytsma, uit Groningen deze keer, met een redelijke automotive achtergrond. Ik ben ooit afgestudeerd aan HTS Autotechniek te Arnhem. Ik ben ook afgestudeerd bij een mooi bedrijf Volkswagen in Wolfsburg wat sowieso een unieke ervaring is geweest. Ik heb mij ook veel bezig gehouden met embedded technology. Terug gekomen in Nederland, daar heb ik samen met een andere zakenpartner een bedrijf opgericht, wat zich voornamelijk bezig houdt met complexe automotive accessoires zoals multi media systemen, DAB-tuners en noem maar op. En uiteindelijk ook IUT-oplossingen voor auto’s, dat zijn blackboxen die data realtime kunnen verzenden vanuit voertuigen, met het geloof dat we data nodig gaan hebben om de klant te kunnen gaan ontzorgen, maar ook relevante data te kunnen leveren voor de dealers en uiteindelijk ook de OWM’s. In de jaren 2008-2009 zijn wij gegroeid aan de OBD-dongels en we hebben daar andere oplossing voor gevonden waarmee je eigenlijk veel meer data eruit kunt halen. De dongels worden nog steeds gebruikt, omdat ze makkelijk te implementeren zijn, maar de nieuwe systemen/technieken zijn veel uitgebreider.   Waar gaat de data naar toe en waarvoor is het precies?. Uiteindelijk gaat de data naar het platform toe waardoor je als eigenaar/rijder rechten geeft wie deze data mag zien. De data kan dan met toestemming doorgegeven worden aan het autobedrijf/fabrikant zelf. Men stopt heel wat focus en tijd in het verkopen van de auto, maar ik denk dat de data die de auto genereert heel belangrijk is voor de customer journey in die aftersales. Een van de belangrijkste data die voor de dealer veel kan betekenen is de voorspelling wanneer een auto daadwerkelijk voor een onderhoudsbeurt moet komen. In de ideale wereld, als je ervoor kunt zorgen dat een dealer inzicht heeft over wanneer de auto’s voor een servicebeurt moeten komen, dan kun je zo ook de piek momenten afvlakken en vooral ervoor zorgen dat de mensen tijdig voor onderhoud komen en dat ze niet geconfronteerd worden met een wachttijd van dagen.   Demo digitale assistent. Er worden een aantal services aangeboden door de digitale assistent van CarQall, waarbij er in het planningssysteem van de dealer gekeken kan worden wanneer de eerste mogelijkheid is van de combinatie services. Bij deze heeft de klant de mogelijkheid om akkoord te gaan met de gegeven optie, of de klant mag een andere datum en tijd kiezen die beter schikt. Binnen maximaal 2 minuten heb je een werkplaats afspraak gemaakt. Deze afspraak wordt vastgesteld in het systeem van de dealer en de beller krijgt ook een sms’je. Je kunt zelfs kiezen tussen een mannelijke stem of een vrouwelijke stem. We hebben ook diverse talen.   Hoe is het begonnen?. Het begon eigenlijk bij klantenservice. Er werden telefoontjes gemist, mensen belden buiten openingstijden. Dus zijn wij nagegaan hoe wij dit kunnen oplossen, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat wij ook buiten openingstijden beschikbaar zijn, ook telefonisch, dat mensen alsnog een terugbel afspraak dan wel een proefrit kunnen plannen. Toen we dat eenmaal hadden staan en gebruik maakte van de technieken was natuurlijk de eerste vraag waar een dealer mee komt: ‘Leuk dat jullie het voor sales en voor occasions doen, maar aftersales daar zit de grote telefonische druk. En daar moesten dan wat meer partners gaan aansluiten voor je DMS, planningssoftware, zodat je die koppelingen in orde kan krijgen.   Slot. Als dealers autobedrijven leasemaatschappijen geïnteresseerd zijn in de diensten kunnen zij in contact komen via www.carqall.com. En daarop kun je bellen of een mail sturen. Als je belt dan krijg je gelijk Max aan de telefoon en dan maken we een afspraak met je. We komen heel graag langs om samen te kijken waar de behoeftes liggen en welke processen er zijn, en hoe wij ervoor kunnen zorgen dat een digitale assistent werkt voor het bedrijf, maar ook voor de klant. We hebben technieken en die zijn flexibel in te zetten. Hielke, dankjewel voor de komst. Fantastisch concept Fantastisch product/service, inmiddels al live bij 65 grote dealers. Volgend week hebben we uiteraard een nieuwe gast met dezelfde missie de online automotive beter maken.     Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van: online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar?. Auto kopen anno 2022? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Speelgoedwinkel
#DCDW Podcast van Paul de Vries

#DCDW Podcast van Paul de Vries

Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022

De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen

Vorige aflevering

Troy Spring: "Win the future" Deel 2

Troy Spring: "Win the future" Deel 2

Maker: Paul de Vries Datum: 10-01-2023

Volgende aflevering

Elliot Gouw, Eigenaar Occasionfoto.nl

Elliot Gouw, Eigenaar Occasionfoto.nl

Maker: Paul de Vries Datum: 24-01-2023

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Hielke Ytsma, Co-Founder van CarQall

#DCDW Podcast van Paul de Vries · 17-01-2023

00:00 32:28