Aflevering Remco Roos Van Infotrade

· Aflevering van de podcast: #DCDW Podcast van Paul de Vries

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag gaan we het doen met Remco Roos van InfoTrade. En vandaag gaan we het hebben over een aantal onderwerpen zoals fictieve websites, Google Analytics die hier natuurlijk niet mag ontbreken, Socialmedia-advertising – wat doe je op de verschillende kanalen en uiteindelijk over wat doe je met data, belang van data, wat doe je als autobedrijf met data. Remco, wat leuk dat je er bent.   Over Remco Ik ben Remco, ik heb bij een media bureau gewerkt, bij een uitgever, bij een webbureau. Daarna heb ik ook bij de automotive sector gewerkt als zelfstandige. Ik woon sinds 2 jaar in een dorp, Purmerend, ongeveer een half uur van Amsterdam. Ik kwam in contact met Wilbert, die had het ontzettend druk met Leasetrader en Marketing diensten. En daar vroeg hij of ik hem niet zou kunnen helpen. Zo ben ik een beetje ingerold en een beetje gaan helpen.   Invloed van nieuwe werkwijze van Google Ads Jullie hielden zich bezig met Google Ads, die ook wel Google Adverds genoemd werd. Vroeger kon je al aan de slag met slechts 5 cent per klik. Toen had je ook wel professionals nodig om de diensten uit te kunnen voeren. Maar nu heeft Google de opties om te automatiseren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een agency zoals jullie die hebben? En zie je dat als een belemmering? Aan de ene kant wel want het maakt het dan makkelijk en laag drempelig. Maar ik denk ook dat Google een gat voor zichzelf graaft, omdat het uiteindelijk om een effectieve campagne draait. En als je toch niet over de juiste data beschikt en er uiteindelijk geen gewenste resultaten eruit komt, dan mag Google het laag drempelig maken, maar uiteindelijk draait het om een effectieve campagne.     Een aparte Dashboard Het is voor ons als bedrijf zeer belangrijk dat onze klanten precies weten wat er gebeurt en wat we doen. En dat we wederzijds ook kennis met elkaar uitwisselen, want alleen dan kan je de beste campagnes realiseren. Dus het moet nooit een eenrichtingsverkeer zijn, het moet juist interesse zijn in elkaar business, kennis met elkaar delen en dan kun je beste campagnes eruit krijgen.   Een effectieve website Een website die gemaakt is voor de bezoeker. Het moet een technische oorsprong hebben, een koppeling van allerlei automotive systemen die bij elkaar gekoppeld zijn en op de website staan. Als je bijvoorbeeld een afspraak wilt maken en de enige optie op de website hebt om gegevens achter te laten, dan is dat niet effectief.     Juiste platform/portal als autobedrijf Veel autobedrijven kiezen traditioneel voor Google Ads en de portals kiezen, ook de socials worden steeds belangrijk. Je ziet de verschuiving van Youtube en Instagram en TikTok. En dan zie je de ouderen weer de plaats innemen van de jongeren. Als autobedrijf moet je dus gaan experimenteren hoe interessant de kanalen voor jouw organisatie is. Je kiest het platform natuurlijk heel afhankelijk van de doelstelling van jouw autobedrijf. Je hebt bedrijven die heel optimaal heel vaak posten, maar die belanden alleen bij de doelgroep die jou bedrijf al kennen. Met een klein budget op een heel laag drempelig manier kun je gewoon je post die geplaatst worden promoten worden voor een slimme doelgroep, zoals jouw website bezoekers en de mensen die daarop lijken. Qua kosten per lead over het algemeen op vernieuwde kanalen wel goedkoper dan Google, omdat de meeste concurrenten ook nog niet daar zijn.   Google analytics 4 Google analytics 4 is de nieuwe standaard van Google. We moeten met z’n allen erop per juni 2023, het heeft te maken met de privacy wetgeving. Het is dus een onderdeel van het ontwikkelingscyclus. De interface is om toe te geven niet makkelijk, het is allemaal nieuw en daar zullen we aan moeten wennen. Ik denk ook dat Google door de snelle wijzigende wetgeving gedwongen is heel snel over te stappen en dat het daarom ook qua interface nog een gedoe is. Het is sowieso aan te raden dat eenieder het op tijd aanschaft, dan hebben we heldere KPI’s die we kunnen vergelijken. Je zit dan uiteindelijk met heel wat data, maar uiteindelijk is het verstandig de belangrijkste eruit te gaan pikken.   Slot Als er een marketeer is, een dealer is die zeg maar een second opinion nodig heeft, kunnen ze in contact komen via InfoTrade automotive, via de website via het contact formulier kun je een meeting inplannen, en via LinkedIn – Remco Roos. Dankjewel voor de komst, dankjewel voor jullie partnership om onze events mogelijk te maken. Volgend week hebben we weer een nieuwe gast met dezelfde missie samen de online automotive beter maken, dankjewel.   Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar?. Auto kopen anno 2022? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en electronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"   Waarom kiezen voor Vinacles? Vinacles biedt verschillende diensten met als doel uw automotive gerelateerde werkprocessen zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Door middel van de verschillende applicaties en diensten faciliteert Vinacles in de complete optimalisatie van uw bedrijfsproces op één platform. Denk hierbij aan Garage en Fleet-managementsystemen, RDW-diensten, Occasion remarketing, Voertuigdata en Import- en export.

Speelgoedwinkel
#DCDW Podcast van Paul de Vries

#DCDW Podcast van Paul de Vries

Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022

De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen

Vorige aflevering

Wilbert Philippo, oprichter van LeaseVergelijker

Wilbert Philippo, oprichter van LeaseVergelijker

Maker: Paul de Vries Datum: 06-12-2022

Volgende aflevering

Wouter van Veen, partner bij Oscar

Wouter van Veen, partner bij Oscar

Maker: Paul de Vries Datum: 20-12-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Remco Roos van InfoTrade

#DCDW Podcast van Paul de Vries · 13-12-2022

00:00 31:45