Welkom allemaal bij deze speciale bonuspodcast met Brian Pasch. In deze eerste bonuspodcast vertelt Brian over de toekomst van automotive retail, veranderingen in fysieke en online retail en hoe autobedrijven zich hierop kunnen voorbereiden. Unieke ontwikkelingen“Op dit moment zijn er een aantal unieke ontwikkelingen in de internationale auto-industrie. In de sector ontstaat een ‘nieuw normaal’ door factoren zoals stijgende occasionprijzen, kortere statijden en een tekort aan nieuwe auto’s. In de Verenigde Staten worden nieuwe auto’s momenteel regelmatig boven de adviesprijs verkocht. Tegelijkertijd stappen meer autofabrikanten in de verkoop van gebruikte auto’s met eigen occasionlabels en eigen end-to-end online occasionplatforms. Dat is een uitdaging voor dealerholdings die verschillende merken vertegenwoordigen. Hoe integreer je alle verschillende platforms? De transitie naar elektrische auto’s roept ook nieuwe vragen op. Kan een dealer geld verdienen aan over-the-air updates van de fabrikant?”Nieuwe concurrentie“Op het gebied van online retail drukken fabrikanten een stempel op de verkoopprocessen van dealers. Een goede relatie tussen een fabrikant en een retailer is gebaseerd op vertrouwen. Toch zijn er vraagtekens te plaatsen bij bepaalde ontwikkelingen. Het agentuurmodel is bedoeld om de distributiekosten te verlagen. Maar wat gebeurt er als een fabrikant jou aanstelt als agent en tegelijkertijd met je concurreert met de verkoop van gebruikte auto’s? Grote techbedrijven richten zich ook op het faciliteren van autoverkoop. In de V.S. toont GoogleMyBusiness de ‘live’ voorraad van een autobedrijf bovenaan de zoekresultaten, boven de zoekresultaten van autoportals of de eigen website van het autobedrijf. Ook Facebook Marketplace heeft invloed op de manier waarop autobedrijven online retailen.”Bedreiging of kans?“Als we de automotive retail willen veranderen en verbeteren, dan moeten ons openstellen voor kritiek. Leren doe je het meest van fouten. Maar toegeven dat je fout zit is moeilijk. Dealers en dealerholdings denken vaak binair. Dus: het is dit of het is dat. Bij veranderingen kan je jezelf kritisch opstellen en je er tegen verzetten. Je kan ook denken: wat zijn de voordelen en wat heb ik er aan? Veel dealers voelen zich bedreigd door fabrikanten. Bijvoorbeeld door de invoering van nieuwe online retailplatforms. Terwijl sommige ogenschijnlijke bedreigingen in werkelijkheid nieuwe kansen kunnen zijn.”Luisteraars bedankt voor het volgen van de eerste bonuspodcast met Brian Pasch. Binnenkort volgt de tweede bonuspodcast waarin Brian onder meer vertelt over de invloed van Tesla op automotive retail en dealernetwerken. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar?. Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 03-05-2022
Maker: Paul de Vries Datum: 17-05-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.