Hey, welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag gaan we dat doen met Abdellah El Habti van Pro-aankoopkeuringen.nl! We gaan het hebben over waarom aankoopkeuringen zowel voor de consument als voor het autobedrijf belangrijk zijn. Abdellah, leuk dat je er bent. Voor de mensen in de automotive die jou nog niet kennen, kun je vertellen wie je bent en wat je doet? Voorstellen: Abdellah El Habti Mijn naam is Abdellah El Habti, ik ben 33 jaar en kom uit Oosterhout. Ik heb een hele grote passie voor auto’s en dat probeer ik verder te brengen en uit te voeren door middel van mijn bedrijf. Het probleem wat ik graag zou willen oplossen, is het probleem wat veel consumenten en autobedrijven hebben tijdens het proces voor het aanschaffen van een auto. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze meer zekerheid zoeken dan alleen de garantiepakketten die door de autobedrijven worden aangeboden. Maar daarnaast kan het de autobedrijven juist weer helpen om de klant over de streep te trekken. Ontzorgen van kopers Ik heb een adviseursrol namens de koper. Ik begeleid de koper tijdens zijn/haar gehele klantreis voor het zoeken naar een nieuwe auto. Ik inspecteer de auto en ik begeleid in het sluiten van de deal. De klant kan vooraf een keuze maken of ze alleen het zoeken en de aankoopkeuring door mij willen laten doen of dat hij/zij ook wil dat ik de onderhandelingen op mij neem. Kortom, ik haal alles uit de kast om er een zo goed mogelijke deal uit te krijgen. Dat betekent niet dat er altijd wat van de prijs afgaat maar dat er in sommige gevallen bijvoorbeeld een gratis onderhoudsbeurt bij zit etc. Relevantie van aankoopkeuringen Bij grote merken zoals KIA die lange garantie geven, blijven aankoopkeuringen uiteraard interessant. Je komt altijd meer te weten over de gebruikte auto’s. De garantie zit vaak ook niet op de slijtagedelen. Soms lijkt een auto prima te zijn maar blijkt er achteraf toch dat de auto wel heel erg toe was aan een onderhoudsbeurt die echt in de papieren kan lopen. Abdellah, dankjewel. Dankjewel voor je komst naar Ede. Volgende week hebben we uiteraard weer een nieuwe gast met dezelfde missie: samen de online automotive beter maken. Dankjewel! Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip?. Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC?. UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto?. Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar?. Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"
Gemaakt door: Paul de Vries Eerste aflevering: 25-09-2022
De podcast #DCDW Podcast van Paul de Vries heeft in totaal 174 afleveringen
Maker: Paul de Vries Datum: 12-04-2022
Maker: Paul de Vries Datum: 21-04-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.