Aflevering Content & Inhaakideeën Voor Q2 Van 2022

· Aflevering van de podcast: Contentdiva's

Welke content kun je publiceren in het tweede kwartaal van dit jaar? Welke keuzes maak je en met welke content vergoot je je rendement? In deze podcast mix ik contentinspiratie met contentstrategie, met ideeën en suggesties voor jouw content in het komende kwartaal. Content strategisch inzettenKijk naar je zakelijke doelen en wat er gaat gebeuren in het tweede kwartaal Kijk naar de prestaties van je bestaande content Kies voor content die bij verschillende fasen van de klantreis passen Maak een mix tussen rationele en emotionele content Zakelijke doelenWat staat er in de planning voor het tweede kwartaal? Welke evenementen, gebeurtenissen, producten en diensten moeten in het tweede kwartaal in de etalage en spotlight staan? En kijk vast (licht) vooruit naar het derde kwartaal: welke aanzet of warmmakers zijn nodig om je doelgroep en publiek vast kennis te laten maken met de dingen die op stapel staan voor het derde kwartaal? Prestaties bestaande contentVia Analytics en Google Search Console kun je twee dingen checken: Welke pagina’s doen het al goed qua aantallen bezoekers, bezoekduur en positie? Kun je daar op voortborduren, bijvoorbeeld door die content een actuele update te geven of door er een aanvullend blog of artikel bij te maken? Wat is bijna goed en staat bijvoorbeeld op pagina 2 van de zoekresultaten? Kun je iets doen om die webpagina’s naar de eerste pagina met zoekresultaten te krijgen? Content voor alle fasen van de klantreisWelke content is geschikt om mensen op een positieve manier kennis te laten maken? Welke content bedient mensen die al verder in het koop- of oriëntatieproces zijn? Je hebt beide soorten content nodig om resultaat te boeken. Rationele en emotionele contentDeel niet alleen kennis of informatie, maar help mensen echt om een stap voorwaarts te maken. Maar dat is vaak rationele content. Daarnaast heb je emotionele content nodig en die kan inspirerend of entertainend zijn. Inspirerende content is meestal iets gemakkelijker om te maken dan entertainende content. Bijvoorbeeld met quotes, memes, gifs en kijkjes achter de schermen. Maar ook met sales content: vertel iets over de voordelen, resultaten van je producten of diensten. Of geef klanten het podium om daar iets over te delen. Met testimonials bijvoorbeeld of met korte citaten uit testimonials. Inspiratie voor je contentNaast strategische en zakelijke doelen kun je je laten inspireren door alles wat er om je heen gaat gebeuren. Daarvoor is een inhaakkalender enorm handig. https://sstroop.nl/zakelijke-inhaakkalender-2022/ (Dit is zo'n zakelijke inhaakkalender voor 2022.) Daar staan algemene dagen en gebeurtenissen in waar je bijna altijd iets mee kunt, zoals bijvoorbeeld de Boekenweek. Welke boeken raad jij in ie week aan je doelgroep aan. Of draai het om en vraag je publiek om hun boekentips te delen. Vakspecifieke inhakersAndere momenten zijn specifiek voor een vak of branche. Die kun je op de volgende manieren gebruiken: Koppel ze aan je product of dienst. Bijvoorbeeld door een onderwerp van dat moment of een beurs of ander evenement te gebruiken om een specifiek product of dienst onder de aandacht te brengen. Al dan niet met een aanbieding. Koppel ze aan een interesse van jou of iemand van je team. Zo kun je iets meer over jezelf, het bedrijf en waar je voor staat vertellen. Koppel zo’n vakmoment aan bepaalde content die je hebt, of dat nu een artikel, blog of een podcast is. Of deel iets wat normaal gesproken pas toegankelijk is nadat iemand naam en mailadres heeft achter gelaten maar dat je nu eenmalig voor iedereen ontsluit. Wil je meer praktische tips over het gebruik van een inhaakkalender en hoe je daar maximaal rendement uithaalt, luister dan nog naar https://sstroop.nl/captivate-podcast/gebruikstips-inhaakkalender (podcast 36) die helemaal aan dit onderwerp gewijd is.

Speelgoedwinkel
Contentdiva's

Contentdiva's

Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022

De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen

Vorige aflevering

7 tips voor een goede LinkedIn bedrijfspagina

7 tips voor een goede LinkedIn bedrijfspagina

Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 22-03-2022

Volgende aflevering

Bloggen lastig? Zo overwin je obstakels!

Bloggen lastig? Zo overwin je obstakels!

Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 05-04-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Content & inhaakideeën voor Q2 van 2022

Contentdiva's · 29-03-2022

00:00 15:10