Onderzoeksdata laten zien dat als je als ceo, ondernemer of directeur naar buiten treedt, dit het zakelijk succes van de onderneming ten goede komt. Maar hoe doe je dat? Met welke inhoud, meningen en standpunten word je zichtbaar? In deze aflevering krijg je diverse ideeën voor een aanpak die bij jou, je bedrijf en branche of doelgroep aansluit. Onderzoeksdata over zichtbaarheid ceoFTI Consulting rapport, juli 2020, belangrijkste conclusies: 81% van de bestpresterende en snelst groeiende top 100 bedrijven heeft een ceo met een sterk persoonlijk merk Bedrijven met een zichtbare ceo konden de Covid19-crisis beter doorstaan in vergelijking met branchegenoten zonder zichtbare ceo’s en boekten betere resultaten (hiervoor waren aandelenkoersen gebruikt om dit te bepalen). Dit waren ceo’s die ook zelf communiceerden. Als een weinig zichtbare ceo werd opgevolgd door een zichtbare ceo zorgde dit voor beter bedrijfsresultaat. Zichtbaar zijn als ceoAls ondernemer/ directeur kun je ruwweg op drie manieren naar buiten en op de voorgrond treden. Als: Uitgesproken persoonlijkheid met bepaalde karakteristieken Inhoudelijk expert Iemand met een mening over bedrijfsvoering, ondernemen of de branche. Afwijkend of niet. Denk hieraanMerkwaarden: waar staat het bedrijf voor en bij welk van deze merkwaarden kan content vanuit de ceo aanhaken? Walk the talk! Kijk ook naar het verleden. Staat er ergens iets op social media dat met stellingnames, uitspraken in tegenspraak is? Wat doe je daarmee? Kwaliteit boven kwantiteit ? rustig beginnen. Doseren is belangrijk en maak dit tot onderdeel van de totale contentplanning.
Gemaakt door: Linda Krijns, Sstroop Marketing Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast Contentdiva's heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 19-10-2021
Maker: Linda Krijns, Sstroop Marketing Datum: 02-11-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.