Aflevering E41 | Erik-Jan Gelink (Transavia) Over Het Ontwikkelen Van Een Agile Organisatie.

· Aflevering van de podcast: CMOtalk

Door verschillende externe factoren was het voor Transavia hoog tijd voor verandering. Erik-Jan Gelink vertelt je in deze CMOtalk over de geleerde lessen in het bouwen van een wendbare marketingorganisatie. Soundbytes: de podcasts van minuut tot minuut: [00:55] Wie is Erik-Jan Gelink? Ontdek de gast van deze CMOtalk vanaf 00:55 [02:22] Agile stond in NRC op nummer 1 in het jeukwoorden kantoorjargon. Waarom brandt Erik-Jan zijn handen er wel aan? Luister vanaf: 02:22 [03:15] Hoe trof Erik-Jan Gelink Transavia aan toen hij als Commercieel Directeur? Je hoort het vanaf 3:15 [04:05] Waarom was er behoefte aan een meer wendbare organisatie? Start op: 04:05 [04:40] Hoe heeft Transavia de transitie naar agile organisatie aangepakt? Meer hierover vanaf: 04:40 [04:57] De oplossing voor de nieuwe structuur kwam uit een combinatie van het agile manifesto, lean startup en holocracy, in combinatie met een eigen Transavia sausje. Meer hierover vanaf: 04:57 [05:33] Wat kenmerkt Transavia als bedrijf? Je hoort het vanaf: 05:33 [05:52] Transavia werkt met multidisciplinaire teams rondom thema’s, waarbij houvast is gevonden in de customer journey. Hoe dat werkt? Luister vanaf: 05:52 [06:33] Welke bases en crews zijn er met hun coaches opgericht binnen het commerciele team? Ontdek meer op: 06:33 [07:12] Hoe is marketing ingedeeld in deze crews? Hoor het antwoord van Erik-Jan: 07:12 [07:44] In het holocracy model wordt geen gebruik gemaakt van vaste functies: hoe werkt dat in de praktijk? Luister vanaf 07:44 [08:12] Per 1 januari 2017 zijn in een keer alle functies opgeheven. Hoe dat ging en wat dat doet met medewerkers hoor je vanaf: 08:12 [09:01] Kan en wil iedereen binnen de nieuwe structuur blijven werken? Luister vanaf: 09:01 [09:59] Hoe werkt het rollensysteem en de daaraan gekoppelde salarisstructuur voor HR? Luister vanaf 09:59 [12:13] Wat ging er faliekant mis? Luister vanaf 12:13. [12:29] Wat is het verschil tussen zelfsturende en zelforganiserende teams? Ontdek het vanaf 12:29 [13:14] Wanneer moet je niet aan een agile organisatiestructuur beginnen. Luister vanaf: 13:14 [14:43] Kan iedere organisatie agile werken? Luister naar de reactie van Erik-Jan op 14:43. [15:09] Waarvoor werkt agile werken nu echt goed? Je hoort het vanaf: 15:09 [16:02] Een wendbare organisatie levert snel nieuwe innovaties; luister naar de voorbeelden van Erik-Jan vanaf: vanaf: 16:02 [16:55] Het antwoord op de vraag van Jeroen de Bakker (Talpa Network) hoor je vanaf 16:55? Waarom is Transavia gestart met het branded content format Welkom aan boord, op welke KPI’s wordt succes bepaald en wat het resultaat is? [20:12] Erik-Jan krijgt verschillende dillemma’s voorgelegd: gaat hij voor concurreren op prijs of merk? Ontdek het vanaf: 20:12 [20:55] Waarom is duurzaamheid belangrijk én ontzettend lastig voor airlines? Luister vanaf 20:55 [22:50] Wat wil Erik-Jan weten van de volgende gast, Annemarie Joosen van Marktplaats? Luister vanaf: 22:50 [24:03] Erik-Jan werkt nu zo’n 2 jaar bij Transavia. Wat is zijn toegevoegde waarde?Je hoort het vanaf 24:03 [25:09] Wat zouden collega’s over Erik-Jan zeggen? Meer hierover hoor je vanaf: 25:09 [26:08] Ontdek op welke eigenschappen van leidingevenden Erik-Jan jaloers is vanaf: 26:08 [27:08] Wat was Erik-Jan geworden als hij geen Commercieel Directeur bij Transavia was geweest? Laat je verrassen vanaf 27:08 [27:59] Wat is het advies van Erik-Jan aan zijn jongere zelf? Je hoort het op: 27:59.

Speelgoedwinkel
CMOtalk

CMOtalk

Gemaakt door: Klaas Weima Eerste aflevering: 23-11-2019

De podcast CMOtalk heeft in totaal 69 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

E41 | Erik-Jan Gelink (Transavia) over het ontwikkelen van een agile organisatie.

CMOtalk · 21-01-2019

00:00 29:36