Nog 2 dagen tot de verkiezingen en Lotje Beek, beleidsadviseur bij Bits of Freedom, maakt zich zorgen over het publieke debat dat zich te veel online afspeelt. Maar ook het politieke debat dat we gisteren zagen bij RENZE verdient geen schoonheidsprijs. Timmermans en Yesilgöz kunnen een voorbeeld nemen aan Resse (Klaver en Jetten). Hun video gaf wat lucht in de campagne. En er kwam meer lucht: het Europees Parlement nodigde influencers uit in Brussel. Justin Koornneef, partner en online strateeg bij BKB, is blij met de video’s die dit oplevert. Die video’s worden verspreid via sociale media. De bedrijven achter deze platformen liggen regelmatig de clinch met de EU. En dan valt het op dat er relatief veel tech-kenners in Brussel (in plaats van Den Haag) werken. Niet gek volgens Lotje, want de EU heeft echt de mogelijkheden om de macht van de grote tech-bedrijven te beteugelen. “Het is een onderwerp waarop harmonisatie echt heel belangrijk is.” Het blijft een terugkerend probleem. Het belang van de EU is ook op dit thema enorm. Maar het grote publiek krijgt niet mee wat de rol van Brussel is en dus indirect waarvoor zij stemmen. Hopelijk dat discussies bij RENZE, het spotje van Resse en content van influencers toch iets doet: mensen naar de stembus trekken! ?? Gasten: Lotje Beek & Justin Koornneef ?? Presentatie: Isabelle Rade ?? Campagne Daily is een initiatief van campagnebureau BKB ?? Geproduceerd door FC Afkicken ?? Mogelijk gemaakt door Google ?? Instagram: campagnedaily / YouTube: campagnedaily ?? Tune: Bo Floor ?? Zelf de campagne-expert uithangen? Mail ons op campagnedaily@bkb.nl Shownotes: Politico over waar de verkiezingen over gaan: https://www.politico.eu/article/politics-local-eu-election-about-member-country/?utm_source=email&utm_medium=alert&utm_campaign=What%20the%20EU%20election%20is%20actually%20about%20in%20each%20country Angela de Jong over het debat bij Renze: https://www.ad.nl/show/do-de-lijk-vermoeiend-en-uitermate-kinderachtig-was-het-debat-tussen-timmermans-en-yesilgoz~a8148201/ NOS-artikel over influencers in Brussel: https://nos.nl/collectie/13972/artikel/2522748-hoe-brussel-en-den-haag-influencers-inzetten-voor-de-europese-verkiezingen Tweakers-artikel over eigen sociale media van EU: https://tweakers.net/nieuws/196124/europese-privacytoezichthouder-start-pilot-met-eigen-sociale-netwerken.html Campagnespotje van De Groenen: https://www.instagram.com/p/C7vj2BfNDtW/ Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: BKB | Het Campagnebureau Eerste aflevering: 03-09-2023
De podcast Campagne Daily heeft in totaal 80 afleveringen
Maker: BKB | Het Campagnebureau Datum: 03-06-2024
Maker: BKB | Het Campagnebureau Datum: 05-06-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.