Een doodsbange vrouw die als object verkocht wordt op een veiling van ‘freaks’, na veel ophef ging deze reclame van Walibi offline. Maar ook Sanex en Swatch gingen de mist in met hun marketing. Wat gaat er vooraf aan zo’n gewaagde campagne? En wat moet een bedrijf doen als de plank zo wordt misgeslagen? Olivier de Neve bespreekt het met creative director Daan Jongen, die met zijn campagnes zelf ook graag de randjes op zoekt. Hij ziet dat campagnes die veel kritiek krijgen, toch zorgen voor goede resultaten. ,,De vraag is ook: wat is de impact van ophef? Los van een paar nieuwsberichten?” Consumentenpsycholoog Patrick Wessels schuift aan als Weekly-expert. Is er dan niemand die tijdens het bedenken van zo’n gewaagde campagne al aan de bel trekt? ,,Op het moment dat we ergens mee bezig zijn en er veel tijd insteken, dan willen we graag doorgaan. Eigenlijk koste wat kost, omdat we het zonde vinden van al die moeite die we erin hebben gestoken.” BusinessWise Weekly is een wekelijkse podcast waarin presentator Olivier de Neve je bijpraat over de actualiteit die ertoe doet op de werkvloer, bij het koffieapparaat en in de strategie-presentatie van volgende week. Samen met scherpe denkers uit het bedrijfsleven vertaalt hij het zakelijke nieuws naar concrete inzichten, duiding die verder gaat dan het persbericht en die ene LinkedIn-post. Volg ons op LinkedIn, Instagram en TikTok. Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en mis geen enkele podcast! See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BusinessWise Eerste aflevering: 07-07-2025
De podcast BusinessWise Weekly heeft in totaal 14 afleveringen
Maker: BusinessWise Datum: 05-09-2025
Maker: BusinessWise Datum: 19-09-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.