Binnenkort is het weer zover, dan moeten duizenden leerlingen weer een keuze maken. Een keuze voor een studierichting maar ook voor een school. Die keuze wordt beïnvloedt door tal van factoren. De resultaten, de ligging, de vrienden, maar wat is de impact van het imago of de reputatie van de school? Simon Mensaert is bezieler van SODA Plus vzw, een organisatie die aan de hand van het SODA-rapport leerlingen wil motiveren. We praten met Simon over de impact van het imago van een school of een studierichting. Want die speelt nog steeds mee. Denk maar aan hoe vaak het woordje ‘zakken’ nog gebruikt wordt als we het hebben over een overstap naar TSO of BSO? En wat met de perceptie over TSO en BSO-leerlingen, ook die is vaak negatief. Simon Mensaert wil dit met SODA VZW aanpakken. Door te werken aan de attitudes van de leerlingen en het klasmanagement van de leerkrachten wil hij het imago van TSO en BSO verbeteren. Shownotes - http://www.sodaplus.be -
Gemaakt door: Buiten de krijtlijnen Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast Buiten de krijtlijnen heeft in totaal 210 afleveringen
Maker: Buiten de krijtlijnen Datum: 10-05-2021
Maker: Buiten de krijtlijnen Datum: 22-05-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.