Vandaag spreek ik Vincent Kuiper, partner bij Gota Ventures— het fonds dat gelooft dat impact en rendement prima samen aan tafel kunnen. Geen dromerige idealen, maar gezonde nuchterheid: goed eten, goed doen en ook gewoon verdienen. En ja, dat kan dus allemaal tegelijk. Iedereen wil van Vincent Kuiper weten: is Gota Ventures nou een klassiek venture capital fonds of een impactfonds? Dat zegt eigenlijk alles over hun positioneringsuitdaging. Want inhoudelijk klopt het verhaal — ze investeren in food-innovaties die winstgevend en goed voor mens en planeet zijn. Maar zolang mensen die vraag blijven stellen, weet je: het verhaal mag scherper. In deze aflevering hoor je: ? hoe Gota Ventures investeert in toekomstbestendige food-startups ? waarom winst en impact elkaar juist versterken ? waarom een goed verhaal helpt om dat geloofwaardig over te brengen ? waarom geloof in je visie nog geen heldere positionering is ? en hoe je als fonds laat zien wát je onderscheidt, zonder het steeds te moeten uitleggen Hulpvraag: Ken jij een food-startup met een duurzaam hart én een verhaal dat klopt? Tip ze bij Gota Ventures — zij helpen met de volgende groeistap.

Gemaakt door: Dorien Tendijck Eerste aflevering: 28-09-2024
De podcast Branding en Marketing heeft in totaal 22 afleveringen

Maker: Dorien Tendijck Datum: 21-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.