In aflevering #5 van Boeken in de Boardroom spreekt Paul van Liempt met de spraakmakende communicatiestrateeg Jan Driessen (o.a. succesvol campagnestrateeg van Mark Rutte in 2006). Hij schreef 'A story to tell?' waarin hij verhalen en lessen deelt van sprekers en leiders van wereldformaat. In de podcast gaat Driessen in op het belang van communicatie en transparantie bij grote bedrijven sld Coca-Cola, Philips, Apple, Facebook, en Unilever('de allerhoogste bazen en CEOs moeten ook publiekelijk verantwoording afleggen bij lastige zaken'). Driessen spreekt over leiders die de media ontwijken en zeggen 'wij laten ons toch niet afslachten. Wat is er voor ons te halen?'. Over de arrogantie van leiders naar media ('de naïviteit en de wereldvreemdheid is schrijnend. (...) er is grote minachting voor de journalistiek'. Over de macht in de communicatie ('de afgelopen 60 jaar hadden de bedrijven de macht. Nu is de macht van iedereen'. 'Het gaat om een nieuwe manier van communiceren. Over blijvend en relevant contact'. Over waarom het zo van belang is dat CEOs een sterkte maatschappelijke visie hebben en deze ook uit moeten dragen.
Gemaakt door: Boeken in de Boardroom Eerste aflevering: 01-05-2022
De podcast Boeken in de Boardroom heeft in totaal 9 afleveringen
Maker: Boeken in de Boardroom Datum: 09-12-2019
Maker: Boeken in de Boardroom Datum: 10-02-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.