De prijzen van de boodschappen blijven maar stijgen. Liefst elf procent meer dan aan het begin van het jaar. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoekbureau GfK. Huishoudens zijn al snel een kleine 800 euro duurder uit en dat is dan weer zo’n 15 euro per week. Nederlanders nemen al maatregelen en kopen nu massaal huismerken en gaan vaker naar goedkopere supermarkten. En pech voor de slager en de visboer, die zijn uit de gratie. Maar die supermarkten hebben tijdens de pandemie toch miljardenwinsten gemaakt? Daarom ons breekijzer: Supermarkten moeten na hun coronawinsten een pas op de plaats maken met het verhogen van de prijzen. Daarnaast bespreken we de Sigrid Saga en de ontknoping van de eredivisie. In het panel: - Vréneli Stadelmaier, directeur van SheConsult; - Joris Hetterscheid, voorzitter van de Jonge Democraten. Ook te gast: - Paul Moers, retail- en merkendeskundige. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Breekt Eerste aflevering: 08-05-2022
De podcast BNR Breekt heeft in totaal 469 afleveringen
Maker: BNR Breekt Datum: 21-04-2022
Maker: BNR Breekt Datum: 25-04-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.