Bladendokter podcast

Bladendokter

'Komt een Blad bij de Dokter' is een podcast over media innovatie van Bladendokter.nl. Een online magazine over media-innovatie, afkomstig van het gelijknamige adviesbureau.

  • Podcast gepubliceerd op: 21-1-2020 12:33:43
  • Maker: Carolien Vader
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 22-11-2024 02:15:00
  • Datum eerste aflevering: 25-6-2016 05:49:38
  • Datum laatste aflevering: 7-10-2024 01:00:00

Speelgoedwinkel

62 Afleveringen

  • 00:39:06

    Margriet heeft begin november de Mercurs voor het beste Magazine Merk van het jaar gewonnen. In deze podcast vertelt hoofdredacteur Helene van Santen over de nieuwe koers van Margriet, die niet alleen tot het winnen van deze vakprijs heeft ...

  • 00:44:08

    Je hebt als uitgever of redactie tegenwoordig een keur aan kanalen om te kiezen. Maar welke kies je? En met welk doel? In deze podcast bespreken Carolien Vader en Jonas Nouwen van Bladendokter en The Big Story hoe je een kanaalstrategie ma ...

  • 00:58:40

    Artificiële intelligentie is een hot topic in media en journalistiek. AI is een verzamelnaam voor tools die op sommige redacties al worden gebruikt om tekst en illustraties te genereren, om onderzoeksjournalistiek te vergemakkelijken, om l ...

  • 00:41:25

    In gesprek met schrijver en activist Janice Deul wordt in deze podcast gesproken over het onderwerp diversiteit en inclusie in de media. Over de veranderende cultuur bij veel redacties en over de weg die is afgelegd op daar te komen. Janic ...

  • 00:40:51

    Marscha Krouwel vertelt in deze podcast over de strategie voor Hearst Netherlands voor de komende jaren. De focus bij Hearst ligt op het uitbreiden van online bereik en digitale verdienmodellen. Data-analyse en dataverrijking spelen daarbi ...

  • 00:29:24

    Peter Wiegman, van Het Medialoket, deed onderzoek naar media in 2030 en daar schreef hij een rapport over, getiteld: Media 2030, een verkennende studie naar het mediagedrag in 2030. De visie op de mediaconsumptie in 2030 is gebaseerd op ee ...

  • 00:44:23

    LIDNA. is een van de grootste magazine merken in Nederland. Toch zit de groei en de toekomst van dit merk vooral in de online kanalen. Online hoofdredacteur Irene de Bel legt in deze podcast welke uitdagingen er waren bij het samenvoegen v ...

  • 50:58

    #45 Nieuwsbrieven

    27-06-2021

    De meeste mediamerken hebben dus ook één of meerdere nieuwsbrieven. Maar ook steeds meer journalisten starten hun eigen nieuwsbrieven en worden daarmee uitgever van hun eigen verhalen. En dat kan interessant zijn, zeker als je een betaalde ...

  • 47:03

    Jaap van Zessen is chef Digitaal bij het AD. Hij heeft met zijn plannen van het AD het grootste online medium van Nederland gemaakt. Een digitale transformatie die vijf jaar duurde en waarbij data centraal staat. Belangrijke vraag: Hoe heef ...

  • 44:29

    Barbara van Erp van Saar Magazine vertelt over de nieuwe uitgeefstrategie. Daarin wordt er afscheid genomen van advertentie-inkomsten en gezocht naar nieuwe verdienmodellen, waarin de lezer centraal staat. Saar magazine start in 2021 met ni ...

Vorige Volgende

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

00:00