In deze aflevering hebben we het over 'retro marketing’, bespreken we of vroeger alles beter was en delen we succesverhalen van vroeger en nu. Nostalgische merken maken ons blij met campagnes van vroeger, maar waarom eigenlijk? New Coke maakt na flop in de jaren '80 een opmerkelijke comeback in Netflix serie Stranger things. We zien revenge of the nerd brands als Lidl, FEBO, Zeeman en recentelijk ANWB. Hoe word je van een unlovable brand een lovable brand? Wat was de allereerste emoji? En waarom zijn Disney en LEGO tijdloze merken en love brands voor meerdere generaties? En vandaag met twee speciale gast-quoters, een oude en een nieuwe vriend: Willem-Albert Bol en Daan Jongen van DPG Media. Dat en nog veel meer in deze retro aflevering.Bakkie Media is uiteraard ook te vinden op social media: Twitter: @bakkiemedia Instagram: @bakkiemediapodcast Facebook: facebook.com/bakkiemediaOf kijk op onze website: www.bakkiemedia.nl.Shownotes: Wat is Retro marketing? https://www.mclellanmarketing.com/2011/03/retro-marketing.htmlWat is Nostalgie marketing?: http://amebamarketing.com/nostalgia-marketing/https://adage.com/article/cmo-strategy/why-all-things-nostalgic-are-making-big-splash-ad-world/2183331Nostalgie biedt succes voor toekomst: https://medium.com/hivebreed-stories/going-retro-why-companies-turn-to-nostalgia-marketing-to-succeed-in-the-future-568207bcbd8Coca-Cola Stranger Things Netflix commercial: https://www.youtube.com/watch?v=nH8nVl9ocpshttps://www.cnbc.com/2019/07/05/netflix-stranger-things-revives-new-coke-heres-how-the-failed-soda-cost-coca-cola-millions.htmlRobben mania: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/934649/fc-groningen-plukt-vruchten-van-robben-mania-kpmg-meldt-explosieve-groei.htmlZeeman op de Fashionweek: https://www.ad.nl/economie/zeeman-stunt-op-fashion-week~a3f02da6/ANWB brengt special edition camping slippers uit: https://www.adformatie.nl/merkstrategie/ook-anwb-komt-met-eigen-slippershttps://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5171757/fanslippers-anwb-badslippers-zeeman-febo-lidl-merk Lego voor volwassenenVolwassenen ontdekken Legohttps://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/29/volwassenen-ontdekken-lego-het-is-een-moment-om-tot-rust-te-komen-a4004386Privacy Policy and California Privacy Notice.
Gemaakt door: Bakkie Media Eerste aflevering: 06-12-2019
De podcast Bakkie Media heeft in totaal 79 afleveringen
Maker: Bakkie Media Datum: 13-07-2020
Maker: Bakkie Media Datum: 26-08-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.