De meeste toprestaurants zitten deze kerst weer stampvol. Het businessmodel van deze bedrijven draait om gastvrijheid, slim inkopen en een topservice. Martin Kruithof is de eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn. Met twee sterren draait ...
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
De meeste toprestaurants zitten deze kerst weer stampvol. Het businessmodel van deze bedrijven draait om gastvrijheid, slim inkopen en een topservice. Martin Kruithof is de eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn. Met twee sterren draait ...
Valideren, uitwerken en pitchen. En dat onder begeleiding van ervaren mentoren. Bij Startupbootcamp gaan startups door een wasstraat van drie maanden. Ruud Hendriks stond in 2010 aan de wieg van het bedrijf, dat uitgroeide tot de groo ...
Richt je met je bedrijf op een nieuwe, ongerepte markt. Eén waar nog wél groeimogelijkheden zijn. Deze bedrijfsaanpak kennen we als de Blue Ocean Strategy. Het draait hier om waardevernieuwing en minder kosten. De hoofdrol is voor slimm ...
Voor Pieter Pot is dit de week van de waarheid. De online supermarkt moet voor vrijdag 3 miljoen bij elkaar hebben gecrowd. Het antwoord tegen het eenmalige verpakkingsafval van boodschappen. Met die belofte werd in 2019 Pieter Pot opger ...
Ze zijn marktleider in een miljardenindustrie die ze zelf hebben gecreëerd. Salesforce bracht CRM ruim 20 jaar geleden naar de cloud en werd uiteindelijk een ecosysteem met digitale diensten voor de relatie met je klant. Dit gaat over h ...
Valyuu is de Vinted voor smartphones. Het bedrijf wil gebruikte mobieltjes, laptops en Playstations een tweede leven geven. Veel van deze tweedehands elektronica belandt nu nog op de schroothoop. Dat is onnodig, vindt Valyuu co-founder ...
Zo tegen het einde van het jaar gaan veel bedrijven weer nadenken over hun strategie. Maar hoe doe je dat? Het belang van een duidelijke strategie is groter dan ooit, stelt Patrick. Zo komen we net uit een pandemie, was de inflatie vorig ...
Er zijn businessmodellen die helemaal drijven op één product. Daar kleven risico’s aan, waarschuwt Patrick. Hij verkoopt pindakaas, bij haar draait het om duurzaam geproduceerde ketchup. In deze aflevering komen er niet één, maar twee ga ...
Het is een journalistiek platform zonder cookies, advertenties en het laatste nieuws. Toch weet De Correspondent zich al tien jaar staande te houden in het medialandschap. Het merk profileert zich als medicijn tegen de waan van de dag. H ...
Op vrijdagen kun je op veel bedrijven inmiddels een kanon afschieten, zo leeg is het er. Mr. Green Offices lost het probleem van de ongebruikte vierkante meters op met een nieuw flexibel kantoorconcept. Komen medewerkers alleen nog maar ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.