Wat maakt een deelplatform nou echt succesvol? En waarom mag je Airbnb wél tot deze groep scharen, waar Uber dat eigenlijk niet is? We vragen het aan Harmen van Sprang, kenner van de sharing economy en één van de kartrekkers van Sharing Cit ...
Innovatieve verdienmodellen. Slimme partnerships. Andere distributiekanalen. John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in gesprek met bedrijven die de spelregels in hun branche herschrijven.
Wat maakt een deelplatform nou echt succesvol? En waarom mag je Airbnb wél tot deze groep scharen, waar Uber dat eigenlijk niet is? We vragen het aan Harmen van Sprang, kenner van de sharing economy en één van de kartrekkers van Sharing Cit ...
Driekwart van de online consumenten koopt pas nadat ze een review hebben gelezen. Laat dat even op je inwerken. Jurjen van Vliet is de co-founder van Stars and Stories, zijn bedrijf helpt grote merken aan het verkrijgen van die reviews en i ...
In het businessmodel van PAL-V draait het naast technologie vooral ook om wetgeving. Een vergunning om te rijden is er al, het traject om te mogen vliegen is in volle gang. Maar daarna volgt de grootste uitdaging: de weg naar de klant. Blij ...
Te gast is Pieter Wolters, de managing director van DSM Venturing. De Nederlandse multinational (8,1 miljard euro omzet in 2020) participeert momenteel in 35 startups, met name in de Verenigde Staten, Europa en Israël. Zo werd er onlangs no ...
Te gast is Martijn Hamann, partner van de investeringsmaatschappij. Het bedrijf presenteerde onlangs een nieuw fonds van 250 miljoen euro maar liefst, met name bedoeld voor startups in artificial intelligence, quantum computing en machine l ...
Niels Arntz is één van de oprichters van Temper. Het platform zag de omzet door de coronacrisis met 90% in elkaar storten en tussendoor viel ook nog een dagvaarding van de FNV op de deurmat. Het is niet de eerste keer dat platformen met jur ...
Steeds terugkerende inkomsten, dat klinkt veel bedrijven als muziek in de oren. Niet zo gek dat het subscription model in opmars is. Van je klant een abonnee maken, wat komt daar zoal bij kijken? En hoe maak je van dit verdienmodel een succ ...
Met dit onconventionele businessmodel is oud-Unilever topman Kees Kruijthoff de food-industrie aan het disrupten. Met het mediaplatform bereikt hij zijn (potentiële) doelgroep. Daaronder hangen inmiddels vier internationaal opererende merke ...
Voor John en Patrick reden genoeg om Remy Gieling uit te nodigen, auteur van het boek 'Ontdek de groeikansen van AI'. Samen duiken ze in het enorme woud aan nieuwe mogelijkheden dat artificial intelligence biedt en komen tal van voorbeelden ...
Flexy heet het concept. Met dit platform krijgen winkeliers uit de buurt een app waarmee ze hun producten heel eenvoudig online kunnen aanbieden. Zo kunnen mensen hun boodschappen en andere huishoudelijke spullen thuis bestellen bij onderne ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.