Het businessmodel van goede doelen drijft op donaties. Maar die focus op fondsenwerving is achterhaald, vindt hoogleraar filantropie aan de UvA Paul Smeets. Als goed voorbeeld noemt hij het Longfonds, dat niet zo lang geleden een strategische shift maakte: van donateurs werven naar impact maken. Dit is volgens Smeets dé manier om ook in de toekomst relevant te blijven. Daarnaast pleit hij voor meer samenwerking tussen de goede doelen. Ook bespreken we de rol die commerciële wervingbureaus in dit veld spelen. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 15-05-2022
De podcast Baanbrekende Businessmodellen | BNR heeft in totaal 199 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 14-12-2022
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 28-12-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.