De winkelstraat heeft het moeilijk, zo blijkt nog maar weer eens uit een nieuw rapport van het Planbureau van de Leefomgeving. Steeds meer consumenten shoppen vanuit huis, op hun tablet en mobiel. De corona-crisis doet daar nog een schepje bovenop. En het is in die snel veranderende markt waarin Etos zich beweegt. Volgens Noor de Bruijn draait het bij het merk allemaal om 'goed advies'. "Elke vraag om je goed te voelen kun je aan ons stellen, het is dus meer dan alleen verkoop. En het gaat niet alleen om huid, maar ook om dingen als bewegen, voeding en slaap." De fysieke winkels blijven ook in de toekomst een belangrijke rol spelen, wel ziet De Bruijn een duidelijke verschuiving naar online. Etos speelt daar op in met nieuwe tools, zoals een online vitaminewijzer en een app waarmee je je huid checkt. Patrick legt uit waarom het veel traditionele retail-merken zo moeilijk is om de shift naar online te maken. "Hun hele bedrijfsvoering is gebouwd op een lineair model. Je doet inkopen, zet ze op het schap en probeert die zo goed mogelijk te verkopen. Online betekent dat je een compleet ander spel gaat spelen." Toch is hij hoopvol over de koers die Etos nu vaart, zo blijkt aan het einde van het gesprek.Over deze podcast Baanbrekende Businessmodellen is de 10-delige podcast waarin John van Schagen en Patrick van der Pijl in gesprek gaan met bedrijven die zichzelf opnieuw uitvinden en nieuwkomers die bestaande markten opschudden. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 15-05-2022
De podcast Baanbrekende Businessmodellen | BNR heeft in totaal 199 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 27-11-2020
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 15-01-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.