Jilles Limburg is marketing-directeur bij KPN Zakelijke Markt. Hij heeft de zakelijke proposities van het bedrijf de afgelopen jaren fors teruggebracht. Voor het bedrijfsleven levert KPN in de kern nog drie diensten: een slimme werkplek, cloud en security. Wie onder de motorkap kijkt, ziet daar buitengewoon ingewikkelde technologie. Voor KPN is het de uitdaging om de diensten uiteindelijk zo eenvoudig mogelijk aan de klant en de eindgebruikers voor te schotelen. Limburg schetst een mogelijke toekomst waarin KPN haar zakelijke gebruikers een platform biedt, waarop ook externe partijen hun diensten kunnen aanbieden. 5G is één van de proposities waar het bedrijf nu volop mee aan het experimenteren is. Dat doet KPN in de zogeheten FieldLabs, waar bedrijven hun nieuwe toepassingen testen op dit nieuwe netwerk. Denk aan drones voor de akkerbouw, trucks die als een treintje achter elkaar rijden en stoplichten die automatisch op groen springen voor blauwe zwaailichten. Zo wil het bedrijf de businessmodellen voor 5G leren ontdekken.Over deze podcast Baanbrekende Businessmodellen is de 10-delige podcast waarin John van Schagen en Patrick van der Pijl in gesprek gaan met bedrijven die zichzelf opnieuw uitvinden en nieuwkomers die bestaande markten opschudden. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 15-05-2022
De podcast Baanbrekende Businessmodellen | BNR heeft in totaal 199 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 13-11-2020
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 27-11-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.