Zalen vullen, Hans Jansen weet als geen ander hoe je dat voor elkaar krijgt. Hij was het die in 2018 Barack Obama naar Nederland haalde en daarmee AFAS Live tot de laatste stoel gevuld kreeg. Ticketverkoop is een essentieel onderdeel van zijn businessmodel en een kunst die volgens hem vaak wordt onderschat. Jansen vindt zichzelf dan ook eigenlijk meer een marketingbedrijf dan een eventbureau. Sinds het uitbreken van de corona-crisis is alles anders. Jansen en zijn crew ontwikkelden sindsdien diverse online concepten, die kijkers veel langer aan het scherm gekluisterd houden dan saaie Zoom-meetings met één of twee sprekers. Dat doet hij met veel afwisseling en door deelnemers voortdurend onderdeel te maken van het programma zelf. Ook ontwikkelt zijn bedrijf inmiddels online escape rooms, die bedrijven nu gebruiken als alternatief voor de vrijdagmiddagborrel.Over deze podcast John van Schagen en Patrick van der Pijl gaan in deze 10-delige serie in gesprek met de CEOs en CTOs van organisaties die vrijwel dagelijks met deze uitdaging te maken hebben. Soms hebben ze zichzelf al opnieuw uitgevonden, soms zitten ze nog middenin de transitie. Eigenlijk zijn ze er nooit klaar mee, want wie zich niet aanpast wordt immers opgevreten. See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BNR Nieuwsradio Eerste aflevering: 15-05-2022
De podcast Baanbrekende Businessmodellen | BNR heeft in totaal 199 afleveringen
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 25-09-2020
Maker: BNR Nieuwsradio Datum: 30-10-2020
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.