Aflevering Nieuwe Media En De Journalistieke Boodschap

· Aflevering van de podcast: Argos

Hoe veranderen nieuwe media de journalistieke boodschap? Die vraag stelde journalist Pieter van den Blink zich in zijn essay ‘The medium kills the message’. Het essay werd afgelopen donderdag gepresenteerd in Groningen.Vertwittert het maatschappelijke debat? Zorgt Facebook ervoor dat je alleen nog maar leest wat aansluit bij je mening en die van je vrienden? Kapen vloggers de aandacht van de jongeren? Wie is er nog journalist? En wat betekent dat, journalist? Wat betekent het voor de rol van de oude media?Een debat met Pieter van den Blink, journalist, hij werkte als correspondent in Parijs en was verbonden aan dagblad Trouw. Hij werd later adjunct-hoofdredacteur van Vrij Nederland. Nu is hij verbonden aan 360 Magazine, Mirjam Prenger, historica, media-onderzoeker en coördinator van de master Journalistiek en media aan de Universiteit van Amsterdam en Klaske Tameling, onderzoeker van Crossmediale Kwaliteitsjournalistiek aan de Hogeschool Utrecht en adviseur van andere media.

Speelgoedwinkel
Argos

Argos

Gemaakt door: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Eerste aflevering: 16-10-2019

De podcast Argos heeft in totaal 873 afleveringen

Vorige aflevering

"Schatkamer" Nationaal Archief

"Schatkamer" Nationaal Archief

Maker: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Datum: 15-10-2016

Volgende aflevering

De informatiebubble van Facebook

De informatiebubble van Facebook

Maker: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Datum: 29-10-2016

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Nieuwe media en de journalistieke boodschap

Argos · 22-10-2016

00:00 40:12