Aflevering De Datahonger Van Politieke Partijen

· Aflevering van de podcast: Argos

Hoe meer informatie je hebt over mensen die het internet afstruinen of apps gebruiken, hoe nauwkeuriger je kiezers kunt benaderen met op hen toegesneden politieke advertenties. En hoe beter je ze kunt beïnvloeden. Bijvoorbeeld via sociale media als Facebook.Microtargeting heet dat. Het is komen overwaaien uit het buitenland, maar het gebeurt ook in Nederland.Met nieuwe Tweede Kamerverkiezingen op komst in Nederland, maart volgend jaar, en weinig regelgeving op dit gebied doken Argos en weekblad De Groene Amsterdammer in de wereld van de politieke microtargeting. Wat kan er en wat gebeurt er op dit gebied in Nederland en moet alles wel mogen wat kan?

Speelgoedwinkel
Argos

Argos

Gemaakt door: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Eerste aflevering: 16-10-2019

De podcast Argos heeft in totaal 873 afleveringen

Vorige aflevering

De 'sluipmarketing' van de tabaksindustrie

De 'sluipmarketing' van de tabaksindustrie

Maker: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Datum: 18-04-2020

Volgende aflevering

Dagboek van een IC-chef

Dagboek van een IC-chef

Maker: NPO Radio 1 / HUMAN / VPRO Datum: 02-05-2020

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

De datahonger van politieke partijen

Argos · 25-04-2020

00:00 53:58