In deze aflevering van de podcast AI of Nie bespreekt host Saskia Nijs met Lennaert Koch (CFO van HelloPrint) en Tim Bos (managing partner bij The Good Agency) de rol van AI in klantenservice. Helloprint heeft al aanzienlijke vooruitgang geboekt met AI door de introductie van chatbot Anna, ontwikkeld door de Rotterdamse start-up Engaige. Dankzij Anna, die 60 procent van hun call agents heeft vervangen, zijn de kosten verlaagd en biedt Helloprint nu een 24/7 klantenservice. Koch legt uit: ,,Anna is elke dag beschikbaar. 24/7. Is nooit ziek. Hoeft nooit naar het toilet. Is nooit zo chagrijnig.” Hoewel de technologie nog niet perfect is in vergelijking met menselijke medewerkers, nadert de tevredenheidsscore bijna die van mensen. Engaige heeft met Anna een chatbot ontwikkeld die een enorme impact maakt binnen onze organisatie. Aan de andere kant wil The Good Agency, dat zich meer richt op het menselijke aspect van klantenservice, AI inzetten om onze medewerkers efficiënter te laten werken en de kwaliteit van hun dienstverlening te verbeteren. Tim Bos ziet kansen: ,,Het leuke en complexe werk blijft over voor onze medewerkers." Hij benadrukt het belang van de menselijke interactie in hun diensten, met een focus op ethiek en de inclusie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Host: Saskia Nijs See omnystudio.com/listener for privacy information.
Gemaakt door: BusinessWise Eerste aflevering: 26-09-2024
De podcast AI of Nie | BusinessWise heeft in totaal 6 afleveringen
Maker: BusinessWise Datum: 18-09-2024
Maker: BusinessWise Datum: 03-10-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.