Ken jij jouw klanten echt? Kan je ze omschrijven? Weet jij waar ze van wakker liggen? Wat hun dromen maar ook hun angsten zijn? Of wil je net iedereen bereiken zodat je zeker niemand mist? Onthoud dan vooral dat ‘iedereen’ geen doelgroep is. Zolang je je communicatie te algemeen houdt, ga je niemand écht bereiken. En net daarom gebruiken marketeers vaak ‘persona’, wat niets meer is dan een gedetailleerde beschrijving van jouw ideale klant. Gebruik jij dit al in het opstellen van jouw communicatie? Stel jezelf de vraag eens of je jouw klant écht goed kent? Ga je regelmatig met hen in gesprek om te horen waar hij/zij van wakker ligt, of waarom hij klant is bij jou? Of ga je, als je echt eerlijk bent, vooral af op een reeks assumpties? In deze aflevering van Achterklap vertelt Jill je meer over het belang van een duidelijke merkstrategie en waarom het zo belangrijk is om een duidelijke doelgroep voor ogen te hebben.
Gemaakt door: MARCO Eerste aflevering: 22-02-2024
De podcast Achterklap ?? heeft in totaal 6 afleveringen
Maker: MARCO Datum: 15-02-2024
Maker: MARCO Datum: 17-03-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.