Vandaag ronden we ons topic businessoptimalisatie af met twee ondernemende experts: Natalie Liefsoens en Hans Smellinckx. Beiden delen een passie voor het menselijker inrichten van de bedrijfswereld. Natalie heeft een indrukwekkende achtergrond in sales, marketing, hr en als chief operating office, met ervaring in start-ups, multinationals en familiebedrijven. In 2021 koos ze ervoor het werving-en-selectiebureau A priori over te nemen, een plek die mensen en organisaties samenbrengt. Hans heeft zijn sporen verdiend als marketing en innovation manager bij bekende bedrijven zoals Robert Half, Permesso.be en Thomas Cook. Hij runde verschillende eigen bedrijven, maar zijn huidige focus is Markies, een bedrijf dat kmo's adviseert over marketing en sales strategieën. Ook is hij mentor bij Birdhouse en Voka (Vlaams netwerk van ondernemingen). In ons gesprek behandelen we onderwerpen zoals de werking van crossfunctionele teams en de synergie tussen sales- en marketingafdelingen. Verder duiken we in bedrijfsprocessen vanuit zowel een intern als extern perspectief. Nathalie en Hans benadrukken hierbij het belang van menselijke relaties. Denk aan klantrelaties, maar ook betrokkenheid en draagvlak voor verandering binnen bedrijven. De rol van leiderschap krijgt speciale aandacht, evenals factoren die werving en selectie beïnvloeden. Daarnaast verkennen we data en automatisering als een onderdeel van mensgerichte ondernemingen. Hoe kunnen bedrijven technologie omarmen zonder hun menselijke kant te verliezen? En hoe kunnen ze hun teams begeleiden in deze transitie? Nathalie en Hans delen verder veel praktische tips zodat organisaties 'human excellence' kunnen aantrekken en behouden.
Gemaakt door: Yana Smits & Nadia El Makhfi Eerste aflevering: 03-05-2022
De podcast 50 Koffies heeft in totaal 114 afleveringen
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 02-10-2023
Maker: Yana Smits & Nadia El Makhfi Datum: 30-10-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.